CCOO estudia les opcions per impugnar l’ERO de l’empresa Tensión Textil

El sindicat denuncia que l’empresa no ha volgut negociar mesures alternatives als acomiadaments

L’empresa Tensión Textil, de Ripoll, ha aplicat un ERO per causes de força major i ha acomiadat 27 de les 41 treballadores i treballadors que tenia en plantilla, arran de l’incendi provocat per la caiguda d’un llamp, el passat 20 de juny, que va cremar una de les quatre naus de l’empresa.

CCOO d’Indústria manifesta el seu rebuig absolut a l’expedient i denuncia la mala fe de l’empresa, que no ha volgut negociar cap mesura alternativa als acomiadaments mentre es reconstrueix la nau afectada. Tampoc no ha presentat cap documentació econòmica que posi en entredit la futura viabilitat de l’empresa i ha renunciat a l’ERTO que tenia vigent. CCOO també denuncia una situació de discriminació, ja que l’empresa ha acomiadat totes les dones de la plantilla, a més de tot el comitè d’empresa.

Malgrat les al·legacions que CCOO ha presentat al Departament de Treball per impugnar l’expedient, a les quals no hem rebut resposta, l’Administració ha autoritzat l’ERO i l’empresa l’ha executat. Davant d’aquest escenari, CCOO s’ha posat a disposició de les treballadores afectades i està estudiant les opcions per revocar l’expedient per la via judicial.