CCOO valora positivament el projecte de GCR Group per a la reindustrialització de la planta de Robert Bosch de Castellet

Avui, 30 de novembre, en finalitzar la jornada es farà efectiu el tancament de l’activitat del Grup Bosch a la planta de Castellet i la Gornal. La reindustrialització de les instal·lacions de la factoria de Robert Bosch la durà a terme GCR Group, empresa líder a Europa i una de les principals referències mundials en el desenvolupament de solucions mediambientals per al sector del plàstic, que treballa per als principals transformadors de plàstics per a ús industrial, alimentari o de cosmètica, mitjançant el reciclatge.

El projecte industrial de GCR Group preveu la contractació de 60 de les persones extreballadores de la planta de Castellet durant els proper anys, amb una projecció de més contractació a posteriori, a mesura que vagi creixent el projecte. Malgrat que no s’arriba a cobrir la totalitat de llocs de treball, CCOO i el comitè d’empresa consideren que es tracta d’una bona notícia per a la comarca de l’Alt Penedès, ja que es tracta d’una empresa amb una trajectòria ascendent i d’un projecte amb un gran potencial de futur, que farà el tancament de Robert Bosch no sigui tan traumàtic.

Així mateix, a petició de la part social, per cercar una alternativa per a la resta de la plantilla que d’inici no es pot incorporar al projecte de GCR Group, l’Administració els ha inclòs al projecte FEAG dels fons europeus, que inclou mesures per oferir una orientació individualitzada i especialitzada i propostes formatives per a treballadors i treballadores, així com un seguit d’ajudes i incentius per pal·liar la pèrdua de llocs de treball.

CCOO i el comitè d’empresa agraeixen i posen en valor el compromís de la plantilla, amb més de 40 anys de trajectòria, fins a l’últim moment.