CCOO valora molt negativament la resposta de la patronal del transport de Girona a les propostes sindicals i considera que la seva actitud empeny al conflicte

El passat dia 9 de novembre, la part social de la taula negociadora del conveni del transport de la província de Girona, composta per representants de CCOO i UGT van rebre la resposta de la patronal a la plataforma reivindicativa dels sindicats.

La plataforma sindical té com a punts principals la recuperació del poder adquisitiu des de 2011, i mantenir la clàusula de la revisió de l’IPC durant el temps d’aplicació del conveni, per a no perdre el poder adquisitiu.

Des de CCOO valorem de forma molt negativa la resposta patronal, no sols es queda molt curta en l’apartat de recuperació del poder adquisitiu de les persones treballadores, sinó que fins i tot reclama treure algunes de les millores obtingudes en els anteriors convenis.

Recordem que la pèrdua de poder adquisitiu de les treballadores i treballadors del sector ha estat deguda al fet que la patronal ha mantingut una actitud de bloqueig en les negociacions des de fa deu anys.

Des de CCOO no podem acceptar l’oferta patronal d’una pujada salarial que ni tan sols compensa les pèrdues de poder adquisitiu, i molt menys a canvi de fer distincions en el cobrament de la nocturnitat segons categories o empitjorar el plus antiguitat. Nosaltres reivindiquem un conveni que recuperi el poder adquisitiu de les plantilles i que no rebaixi drets ja adquirits.

CCOO mantindrem la via negociadora fins a l’últim segon, però no renunciem a la convocatòria de vaga del dia 17 de novembre, si la patronal manté una actitud de bloqueig en la negociació, en negar-se a arribar als mínims exposats, que no són una altra cosa que la recuperació del poder adquisitiu de les persones treballadores del sector.