CCOO, USOC i UGT iniciem mobilitzacions a Spar Tarragona (Fragadis) per exigir unes condicions de treball dignes

El proper 13 està convocada una concentració de treballadores i treballadors davant la botiga de Spar de Tarragona.

El Comitè d’Empresa de Fragadis, SL, compost per CCOO, USOC i UGT, després de diverses denúncies i peticions de millores a l’empresa, ha decidit convocar concentracions davant dels centres de treball per donar visibilitat a la situació encallada que s’està vivint.

Fragadis, SL, propietària dels supermercats Spar a la província de Tarragona, té més de 1.000 treballadors i treballadores distribuïts a centres, supermercats, magatzems i oficines. Aquesta plantilla està cansada de patir la política laboral de la direcció de l’empresa, que s’exerceix amb pressions envers les treballadores i els treballadors sobre el seu lloc de treball. Fragadis, SL, està fent contractacions de 24 hores quan la necessitat del lloc de treball és de 40 hores. També està acomiadant treballadors i treballadores en situació de baixa sense indemnització al·legant faltes greus i castigant-los amb desproporcionades sancions de faltes greus i de sou i feina. També es donen pressions per treballar en diumenges i festius sense complir els acords amb el comitè d’avís previ, en el seguiment de baixes o per rebre l’alta anticipada, així com pressions per part dels caps de zona (supervisors/es) per no realitzar vacances i llicències retribuïdes (dia d’assumptes propis) en períodes acordats pel comitè i l’empresa.

El comitè, a les reunions trimestrals amb l’empresa, ha posat tot això en coneixement de la direcció, sense rebre cap aclariment, solució o resposta. Només se’ls ha dit que tot plegat es valorarà.

El comitè d’empresa convoca la primera concentració a la botiga Spar de la Rambla Nova, 112, a Tarragona el dia 13 de desembre a les 10 h, per reclamar un augment en les hores extres i festives, horaris de conciliació familiar, condicions dignes de treball sense estrès laboral, contractacions a 40 hores i millores laborals.