CCOO, UGT i la Unió Empresarial de l’Anoia fan front comú per a l’impuls i la reactivació econòmica de l’Anoia

Crida per a la reconstrucció econòmica, social i ambiental de la comarca

La pandèmia de la COVID-19 ha generat forts impactes socials, laborals i sobre les empresarials que té i tindrà la pandèmia en un teixit empresarial. La taxa d’atur se situa en un 15,4 %, clarament per sobre de la mitjana de Catalunya (afecta 7.169 persones), i moltes empreses es troben amb dificultats per mantenir la seva activitat.

Davant d’aquesta situació, CCOO, UGT i la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) fan un front comú per instar l’Administració a actuar i fer polítiques concertades davant la necessitat urgent de reconstrucció econòmica, sostenible, inclusiva i social de la comarca.

El consens i l’aliança entre sindicats i patronal anoiencs volen impulsar accions per rebaixar l’índex d’atur (especialment, en el cas de dones, joves i persones aturades de llarga durada), apostar per la formació i la capacitació professionals, optar per un canvi de model productiu basat en ocupació de qualitat i els sectors que aportin valor afegit, innovadors per guanyar competitivitat i especialització, i facilitar un creixement econòmic que incorpori criteris de sostenibilitat ambiental.

A través del “Manifest per a l’impuls i la reactivació econòmica de l’Anoia”, sindicats i patronal fan una crida perquè s’apliqui una estratègia que permeti un equilibri ponderat entre activitat empresarial amb mà d’obra de qualitat i un model territorial més sostenible i respectuós amb l’entorn natural. També vol fer valer el paper dels agents socials com a agents clau de transformació, per la seva proximitat, experiència i acompanyament, demanant una participació i una implicació actives en les decisions que afectin els projectes vinculats als fons europeus Next Generation que es presentin al territori.

CCOO, UGT i la UEA es posen a disposició dels governs locals i de Catalunya, i de la ciutadania en general, perquè l’activitat econòmica i empresarial de l’Anoia vagi acompanyada d’un desenvolupament d’infraestructures i d’un model de mobilitat sostenible que reforci la indústria i la modernització de l’Administració i els serveis públics.

El manifest es presentarà en roda de premsa davant els mitjans de comunicació demà, a les 10 hores i a la seu de la UEA (carretera de Manresa, 131, Igualada). Hi assistiran Francesc Rica, secretari general d’UGT d’Anoia, Alt Penedès i Garraf; Josep M. Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, l’Anoia i el Garraf, i Joan Domènech, president de la UEA.

El “Manifest per a l’impuls i la reactivació econòmica de l’Anoia” serà lliurat a diferents representants de l’Administració local, supramunicipal, Generalitat i d’altres agents econòmics i socials, amb l’objectiu de fer arribar directament aquesta necessitat urgent d’actuació per a la reconstrucció econòmica i social de la comarca.

El manifest complet estarà disponible a www.ccoo.cat/bllapag i a les respectives webs de les organitzacions territorials signants de l’acord.