CCOO signa l’acord amb INDRA BPO Sant Joan Despí per donar resposta i reduir l’extinció de contracte de 56 persones treballadores

L’acord ha estat acceptat de manera unànime en una assemblea per les persones treballadores afectades.

El passat 22 de novembre del 2022 es va iniciar el període de consultes de l’ERO que INDRA BPO va presentar per a 56 persones treballadores del centre de treball de Sant Joan Despí. L’empresa pretenia extingir 56 contractes de treball per la pèrdua del servei que la companyia prestava a Naturgy.

Després de setmanes de negociacions i diverses concentracions a la porta de l’empresa, finalment s’ha arribat un acord que redueix les extincions de treball, millora les indemnitzacions de les persones treballadores que perdin el lloc de treball i deixa oberta la possibilitat de reincorporació a l’empresa.

Els aspectes més destacats de l’acord són:

• Recol·locació de 15 persones treballadores, amb prioritat de les persones amb diversitat funcional afectades a l’expedient.
  • Creació d’una borsa d’ocupació i recuperació d’ocupació futura, addicional al pla de recol·locació ofert per l’empresa
  • Les persones treballadores afectades per l’acomiadament col·lectiu percebran una indemnització igual a la que els correspon en el cas d’acomiadament improcedent d’acord amb la normativa actualment vigent.

L’acord ha estat ratificat de manera unànime en una assemblea amb persones treballadores i va ser signat per CCOO i UGT.

La secció sindical de CCOO valora de manera positiva l’acord i la participació de les persones afectades tant a les mobilitzacions com a la decisió final.