CCOO saluda l’aprovació de l’ingrés mínim vital

Una bona notícia per a la gent

Després d’una dilatada espera, que s’ha fet llarguíssima per la insostenibilitat del context social, avui el Consell de Ministres ha aprovat la posada en marxa de l’ingrés mínim vital, una prestació no contributiva que ajudarà a la lluita contra la pobresa de centenars de milers de persones i famílies al nostre país.

CCOO de Catalunya valora positivament aquesta iniciativa legal aprovada avui perquè esdevé també el fruit d’una reclamació històrica del nostre sindicat, defensada en el concepte de la ILP conjunta amb UGT que van avalar 710.000 persones amb la seva signatura i que no ha de caure en l’oblit, però que ja porta massa temps aturada al Congrés.

El nostre sindicat considera també que cobrirà amplis espais de xarxa de protecció social i que contribuirà a aportar ingressos que facin més sostenible i possible la vida real de la gent. Una renda que reforça l’estat del benestar i que genera drets per a tota la ciutadania.

A Catalunya les dades prèvies a la pandèmia COVID-19 ja ens mostraven un índex de risc de pobresa del 21,3 % de la població, el 25 % en el cas de les dones, el 30 % entre els menors de 18 anys i el 48 % en persones de nacionalitat estrangera. Som conscients que aquests percentatges ja són clarament més alts.

Així mateix entenem que hem d’apropar al màxim la prestació, el seu coneixement i la seva tramitació a la ciutadania, element amb el qual ens comprometem i reclamem que hi hagi  una bona coordinació entre administracions per fer-ho possible.

De la mateixa manera que a Catalunya la renda garantida de ciutadania, prestació que serà compatible amb l’ingrés mínim vital, té un òrgan de govern on participem els sindicats més representatius, reclamem que aquesta gobernança sigui plantejada a la prestació estatal, així com una gestió descentralitzada i coneixedora de la realitat del territori.

El nostre sindicat està compromès amb la lluita contra la precarietat des de sempre i més en aquesta situació d’emergència social i econòmica. Cal que entre tots els agents socials i les administracions, mitjançant la concertació social i territorial, anem transformant aquesta realitat i dotem de present i futur a tothom.

Una bona noticia, un nou dret, cal fer-ho visible!