CCOO reclama un pacte d’Estat en defensa de l’ocupació i la finalitat social del sector financer espanyol

Davant la nova onada de reestructuració del sector financer, amb l’anunci d’ERO “salvatges i indecents” per part de Caixabank i BBVA, “que han posat damunt de la taula més de 12.000 acomiadaments al mateix temps que multipliquen els sous de les seves cúpules”, des de CCOO exigim que les lògiques empresarials tinguin en compte una imprescindible dimensió social, emplaçant als Executius central i autonòmics, partits polítics, supervisors i entitats financeres, per “arribar a un gran pacte d’Estat sobre el sistema financer espanyol, que garanteixi la seva capacitat de dotar de crèdit a l’economia real en el context de Reconstrucció “, així com que el procés de transformació del sector es basi en acords de garanties laborals, sortides voluntàries i protocols per a una transició digital justa, no en acomiadaments forçosos i absolutament desproporcionats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 d’abril de 2021