CCOO de Lleida exigeix al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la reposició de la totalitat de serveis ferroviaris Avant Lleida-Barcelona existents amb anterioritat a la pandèmia

El sindicat insta l’Administració estatal a implantar immediatament els serveis i les tarifes establerts al projecte elaborat pel sindicat “Avant Lleida-Barcelona, un tren per a la classe treballadora”, que compta amb el suport unànime de les institucions i entitats del territori.

En l’acte conjunt de totes les institucions i entitats socials del territori que ha tingut lloc aquest matí, CCOO de Lleida exigeix al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la reposició de la totalitat de serveis ferroviaris existents amb anterioritat a la pandèmia.

Actualment falta reposar 4 serveis diaris dels 15 existents el 2019 (7 d’anada i 8 de tornada), que ja eren clarament insuficients per atendre les necessitats de mobilitat i que no suposen una alternativa real a la utilització del vehicle privat ni en freqüències ni en places ofertes ni en preus, en uns trens que ja tenen la consideració d’obligació de servei públic.

Així mateix insta l’Administració estatal a la implantació immediata dels serveis i les tarifes establertes al projecte elaborat pel sindicat “Avant Lleida-Barcelona, un tren per a la classe treballadora”, un projecte que compta amb el suport unànime de la Diputació de Lleida, l’Ajuntament de Lleida, la Cambra de Comerç, Pimec, l’Associació de Veïns de Lleida, els usuaris d’Avant i la UGT, entre d’altres.

Si s’executa el projecte, i això es pot fer de manera immediata ja que s’utilitzen els trens d’alta velocitat que tenen parada a Lleida i que circulen amb un gran nombre de places buides al trajecte Lleida-Barcelona per l’alt preu dels bitllets, suposaria una oferta entre 15 i 16 circulacions per sentit de serveis purs Avant i places sinergiades en trens d’alta velocitat i de més d’un milió i mig de places en còmput anual.

Així mateix, pel que fa al preu l’abonament mensual (abonament targeta plus 45) que actualment costa 542,40 euros, passaria a costar 285,60 i el bo de 10 viatges (targeta plus 10/45) passaria dels 204,80 euros actuals als 122,20.

Considerem que aquesta proposta tarifària i d’increment de serveis Avant recollida al projecte contribuiria notablement a facilitar les necessitats de mobilitat obligada existents, facilitaria la vertebració del territori i el desenvolupament sostenible, a més de ser impulsora de l’economia, en una relació que suposa la majoria dels desplaçaments del territori fora de la província.

Per últim, CCOO de Lleida vol agrair el suport i la col·laboració que les institucions i les entitats del territori estan donant de manera unànime a aquest projecte del sindicat.