CCOO Lleida exigeix a la Generalitat la immediata posada en servei de les 12 freqüències de trens a la Línia Lleida-Manresa presentades pel conseller Puigneró 

El sindicat valora molt positivament l’increment de serveis ferroviaris a la Línia Lleida-Manresa i exigeix que transitòriament sigui Renfe qui realitzi els 12 serveis, ja que actualment és l’únic operador que disposa de personal i material adequat.

Alhora considera totalment insuficient que només s’incrementi un únic servei a la línia de Lleida-Montblanc i inconcebible que a la línia de Lleida-Montsó únicament continuïn havent-hi 3 circulacions i cap d’elles tingui parada a Almacelles i a Raimat.

Des de CCOO Lleida valorem molt positivament l’establiment de 12 circulacions per sentit a la línia de Lleida-Manresa, però exigim a Govern de la Generalitat de Catalunya que durant el període transitori fins a l’efectiva posada en servei prevista per a l’any 2024, que podria demorar-se en el temps o no arribar a executar-se, com ha passat amb infinitat de projectes ferroviaris, determini que sigui Renfe qui realitzi la prestació de les 12 circulacions.

El president de Renfe, Isaías Táboas, en declaracions públiques va manifestar que: “es podria posar en marxa el servei de Rodalies de Lleida proposat en un parell de mesos si s’encarregués la prestació del servei a Renfe, amb un servei més barat, i no caldria que la generalitat s’esperés 4 anys ni invertís 50 milions d’euros en ferro”.

A l’actualitat Renfe ja disposa d’unitats de les sèries 463, 464 i 447 reformades, que són accessibles i resultarien adequades per a la prestació de servei a la línia, i a més compta amb excel·lents professionals amb un alt grau d’experiència, de manera que es podrien posar en servei les 12 circulacions immediatament.

Cal recordar que l’any 2013 La Generalitat de Catalunya i Renfe van acordar la creació dels nuclis de rodalies de Lleida, Girona i Tarragona. A principis del 2014 es van posar en funcionament els nuclis de Girona i Tarragona, i la creació del nucli de Lleida va quedar postergada fins a l’actualitat.

Per tot això, no entendríem que es demorés l’inici de les circulacions com a mínim fins a l’any 2024 i es tornés a condemnar el territori a comptar únicament amb els serveis insuficients que es presten en l’actualitat, i que no s’han incrementat des del segle passat.

Tot el que hem exposat fins ara està reflectit en el projecte elaborat per CCOO “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora”. Un projecte en el qual hem establert amb fonaments tècnics propostes concretes en matèria d’horaris, nombre de serveis, tipus trens i actuacions específiques per a cadascuna de les quatre línies i coordinació d’horaris amb els trens d’alta velocitat, i que compondrien el nucli ferroviari de les Rodalies de Lleida.

Aquest projecte l’hem elaborat perquè cap població que compti amb infraestructura ferroviària en l’àrea d’influència de Lleida es quedi enrere pel que fa a la mobilitat per ferrocarril com a mitjà de transport vertebrador de territori, sostenible i segur, i en què Lleida continua estant notablement discriminada respecte de la resta de capitals de Catalunya.

Aquest projecte ha estat aprovat per unanimitat a l’Ajuntament de Lleida i a la Diputació de Lleida, i l’hem fet arribar i l’hem explicat detingudament a totes les institucions. Aquest mateix any l’hem presentat al Parlament de Catalunya, i de la presentació se n’han derivat i aprovat sengles mocions, que insten la Generalitat a l’execució i posada en funcionament de les Rodalies de Lleida.

Per últim volem manifestar que des de CCOO continuarem treballant perquè l’àrea d’influència de Lleida tingui uns serveis ferroviaris dignes, en unes infraestructures que ja tenim i que actualment estan infrautilitzades, i que atenguin les necessitats de mobilitat obligada de la població.