CCOO i UGT denuncien el tancament de la Unitat de Distribució de Correos d’Alella i Teià i el seu trasllat a la Unitat de Distribució del Masnou

•         El tancament de les unitats de distribució d’Alella i Teià suposa una modificació de les condicions laborals dels treballadors i treballadores, i una clara pèrdua en la qualitat del servei públic en aquestes localitats.

•         CCOO i UGT denunciem el tancament i la concentració d’unitats de distribució que s’està duent a terme de manera unilateral per part de la direcció de Correos.

Aquesta mesura repercuteix directament en les condicions laborals dels treballadors i treballadores i implica un clar deteriorament en la qualitat del servei públic de Correos.

CCOO i UGT denunciem també la falta de cobertura estructural de les plantilles, que unit al tancament d’unitats de distribució i a la deslocalització del servei, està portant a un desmantellament progressiu del servei públic de Correus.

CCOO i UGT denunciem que el president de Correos i la direcció de Correos a Catalunya posen el compte de resultats per sobre del dret de la ciutadania a un servei públic de qualitat, fent desaparèixer el servei de repartiment d’Alella i Teià i integrant-lo a la unitat de repartiment del Masnou, condemnant a aquestes poblacions a ser candidates de l’Espanya buidada sense carteres i carters de proximitat.

Per a CCOO i UGT aquesta actuació és absolutament incomprensible, la localitat d’Alella té una població de 9.764 habitants i Teià, 6.312 habitants, totes dues amb una entitat poblacional, social, jurídica i econòmica indiscutible.

La decisió adoptada per part de l’empresa, va en direcció contrària a l’enfortiment de les petites poblacions, on el servei públic de Correos és una eina clau per a la vertebració econòmica i social i territorial.

Totes dues organitzacions sindicals critiquem la manera en què es vol aplicar la mesura: d’amagat, al marge de la negociació amb els representants dels treballadors i les treballadores i sense informació ni documentació prèvia que la justifiqui.

Aquesta unificació d’unitats de distribució no aporta cap millora al servei públic de Correos, i comportarà la retallada d’aquest servei, una pitjor prestació, a més d’un afebliment socioeconòmic.

CCOO i UGT al costat dels treballadors i les treballadores de la unitat de repartiment de Correos d’Alella realitzarem el pròxim dia 29 d’octubre una concentració com a acte de protesta davant aquesta decisió adoptada de manera unilateral per part de la direcció de Correos. La concentració tindrà lloc a les 9 hores a la plaça de l’Ajuntament, 1, d’Alella.