CCOO i UGT de Catalunya celebrem que ahir el Govern anunciés l’acord per al pagament d’una paga al personal de neteja als centres sanitaris durant la pandèmia, però critiquem que no s’hagi treballat aquesta mesura, que surt de l’àmbit sindical, amb els qui l’hem promoguda

Ahir el Govern de la Generalitat va aprovar de forma definitiva fer efectiu el pagament de la paga que ja van cobrar els professionals de l’àmbit sanitari, als treballadors i treballadores de neteja als centres sanitaris.

Aquesta paga és de justícia social per a un sector que sovint està invisibilitzat i al qual el classisme institucional de la Generalitat ha deixat fora fins ara, com ja hem denunciat UGT i CCOO en diverses ocasions.

Tot i que celebrem la mesura, ambdues centrals sindicals volem criticar que el Govern de la Generalitat ha canalitzat una proposta que va sortir de l’àmbit sindical, per explotar-la políticament, deixant-nos al marge de qualsevol participació en la configuració de la proposta que finalment sembla que s’ha aprovat avui. És per això, que més enllà d’un titular concret, cap dels dos sindicats que representem a la major part dels treballadors i treballadores del sector a Catalunya no sabem res més que els trams de cobrament i que la paga arribarà a 450 € com a màxim.

Ara cal concretar la mesura més enllà dels titulars, i que la Generalitat convoqui a una reunió les patronals i els sindicats més representatius, amb la voluntat d’endreçar el procés, identificar les persones destinatàries, les quantitats i la forma de pagament.

Les treballadores de la neteja han estat imprescindibles per fer front a la COVID-19 i ja és hora que les administracions reconeguin la seva tasca.