CCOO i UGT convoquen vaga de neteja als centres sanitaris i sociosanitaris d’àmbit de Catalunya per al 30 d’abril

Per a la Generalitat, les netejadores son invisibles

Davant la situació produïda per la COVID-19 al nostre sistema sanitari, per tots coneguda, durant el mes juny de 2020 es van celebrar diferents actes reivindicatius del personal de neteja d’hospitals i centres mèdics de tota Catalunya.

Reivindicacions que han perdurat en el temps i que desemboquen el 29 de març de 2021, en assemblea de delegades i delegats de neteja de centres sanitaris conjunta de CCOO i UGT, on es va acordar per unanimitat la convocatòria de Vaga de neteja de centres sanitaris i sociosanitaris d’àmbit de Catalunya per al 30 d’abril de 2021. L’aturada convocada és d’una hora per torn de treball, juntament amb concentracions a les portes de cada centre.

L’objectiu de la vaga és reivindicar i exigir, la gratificació abonada al personal sanitari i sociosanitari per part de la Generalitat de Catalunya, qui ha reconegut l’errada comesa al no comptar amb les treballadores de neteja però que, a dia d’avui, continua sense resposta.

Els treballadors de la neteja son treballadors de primera línia davant la Covid-19 i essencials per al bon funcionament de la nostra sanitat. Ja n’hi ha prou de ser treballadores invisibles per a la Generalitat de Catalunya.

PERQUÈ SON ESSENCIALS!!!

Relació de centres més destacats:

• Hospital Vall d’Hebron, a les 10h i les 15h. A les 10h hi seran les Responsables del Sector de Neteja de Catalunya de UGT i CCOO, per atendre als mitjans de comunicació.
  • Hospital Comarcal Sant Jaume de Calella, a les 10h.
  • Hospital Moisès Broggi (Sant Joan Despí), a les 13h hi seran les Responsables del Sector de Neteja de Catalunya de UGT i CCOO, per atendre als mitjans de comunicació.
  • Hospital del Mar, a les 13h
  • Hospital de Bellvitge, a les 13h