CCOO i la resta de sindicats del Comitè Intercentres convoca mobilitzacions de les educadores d’educació especial per a la recuperació de la jornada de 25 hores

Demà, 17 de juny, a les 17 hores a tots els serveis territorials del Departament d’Educació

Les educadores d’educació especial es mobilitzen per dir PROU davant la manca de negociació del departament i les seves incomptables excuses per al retorn de les 25 hores d’atenció directa a l’alumnat.

Des de CCOO creuen que:

La situació s’ha fet insostenible, la qual cosa ha repercutit negativament en la salut de les treballadores.

S’ha devaluat l’atenció de l’alumnat per les dificultats de coordinació i participació en les reunions amb la resta de l’equip educatiu.

Aquesta situació desvirtua la figura del personal educador d’educació especial, que, en molts casos, es veu obligat a fer tasques que no són pròpies de la seva categoria professional.

Per la seva part, el Comitè Intercentres (que reuneix tots els sindicats amb representació en el col·lectiu de personal laboral del Departament d’Educació), davant l’actitud del departament, es reafirma en la importància del personal educador d’educació especial als centres i en el valor de la seva tasca. És per això que exigeix la modificació de l’horari actual per tal de retornar a les 25 h d’atenció directa a l’alumnat i que aquest es faci efectiu a partir de l’1 de setembre del 2021.

RECORDEM QUE:

L’any 2012, el departament, de manera unilateral, va modificar l’horari dels educadors d’educació especial, passant de 25 h d’atenció directa a l’alumnat a 30 h.

El Comitè Intercentres va sol·licitar l’avaluació de riscos d’aquests llocs de treball i es va posar de manifest que l’augment d’hores a l’atenció de l’alumnat posava en risc la salut tant física com psicològica del personal.

La distribució horària actual dificulta garantir la participació d’aquests professionals a les reunions, coordinacions…

Després de reiterades meses de negociació es va arribar a un acord el 2017 en què es van aconseguir les 27,5 h amb el compromís per part del departament d’assolir les 25 h d’atenció directa en un termini raonable.

A finals del curs 2019-2020 el departament es va comprometre a parlar del tema en iniciar el curs 2020-2021, cosa que no ha estat possible per manca de voluntat del departament, que ha anat endarrerint aquest tema a la mesa, donant excuses i arguments que no s’entenen ni s’aguanten.

Després d’un llarg període de pandèmia en el qual no hem deixat d’exigir al departament la recuperació de les 25 h d’atenció directa del personal educador d’educació especial, i comprovant que les bones paraules del departament no les acompanyen amb fets, us fem saber l’última excusa que ens han donat: la pandèmia.

Per això demana la participació el dia 17 a les 5 de la tarda davant els serveis territorials.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 16 de juny de 2021