CCOO i la resta de sindicats convoquen vaga d’autobusos de TMB del 22 al 30 de setembre

El comitè d’empresa de Transports Metropolitans de Barcelona convoca vaga del 22 al 30 de setembre malgrat les tres reunions de mediació que s’han celebrat al Departament de Treball. TMB continua tancada en no atendre la principal reivindicació de la plantilla: no perdre el poder adquisitiu dels seus salaris.

Amb un IPC disparat al 10,5% creiem que l’empresa ha de trobar la fórmula per no deixar als treballadors i treballadores en precarietat salarial.

A més, hi hem de sumar que TMB no reconeix la totalitat d’un altre deute que té amb tota la plantilla, i que ella mateixa va quantificar en 25 milions d’euros. Aquest deute es va generar per un mal càlcul d’actualització en la nòmina (en el complement de lloc de treball) que es va abonar erròniament des de 2003 a 2021. Des del Comitè de Vaga s’ha proposat, per saldar aquest deute, el seu abonament en dies de descans. La resposta de TMB és reconèixer només la meitat del deute i dir que només es podrà gaudir si es compacta la jubilació parcial.

Donada l’actitud de TMB, des del Comitè de Vaga s’ha decidit mantenir la convocatòria de vaga. El primer dia serà aprofitat per fer una Assemblea General a les 12h a les Cotxeres de Sants perquè la plantilla decideixi els nous passos que s’han de donar per aconseguir els objectius.

Tota la plantilla d’autobusos de Barcelona lamenta els perjudicis que puguin ocasionar als usuaris i usuàries, a la vegada que els demanen la seva comprensió. El comitè d’empresa creu fermament que cap treballador/a ha de perdre el poder adquisitiu del seu salari.

Horaris de vaga:

22 de setembre: 24 hores
23 al 30 de setembre:  2 hores per torn (de 2 a 4h, de 10 a 12h i de 21 a 23h)

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de setembre de 2022