CCOO homenatjarà els dotze afiliats del sindicat assassinats per ETA entre els quals es troba Antonio José Martos, mort a Sant Quirze del Vallès l’any 1992

El proper 10 de desembre a Vitòria amb una delegació de CCOO de Catalunya
L'acte d'homenatge es farà a Vitòria el 10 de desembre, a les 11 h al Palau Europa i comptarà amb una delegació de CCOO de Catalunya encapçalada pel secretari general, Javier Pacheco.

CCOO destaca que la memòria del sindicat es construeix també des del record a les víctimes del terrorisme.

CCOO farà el proper 10 de desembre a Vitòria un homenatge als dotze afiliats del sindicat que van ser assassinats per ETA al llarg de la seva història. L'acte, que tindrà lloc al Palau Europa a les 11 h, comptarà amb la presència de Beatriz Artolazábal, consellera d'Igualtat, Justícia i Polítiques Socials del Govern Basc; Carmen Maeztu, consellera de Drets Socials del Govern de Navarra; Florencio Domínguez, director del Centre Memorial de Víctimes del Terrorisme, i el secretari general de CCOO, Unai Sordo. A l’acte assistirà una delegació de CCOO de Catalunya, encapçalada pel secretari general, Javier Pacheco, per recordar la figura de l’afiliat català, Antonio José Martos, assassinat per ETA a Sant Quirze del Vallès, el 19 de març de 1992.

Tal com ha destacat el sindicat, recordar aquests dotze companys assassinats per ETA és una obligació moral i sindical, perquè la bandera de la memòria i la deslegitimació de la violència formen part de CCOO des dels inicis.

El sindicat ha subratllat que, des de la clandestinitat en què es va forjar CCOO fins a les vegades que la gent del sindicat va haver de resistir la pressió i els insults en alguns centres de treball, ha caminat sempre amb la certesa que lluitar contra la violència també forma part del nostre llegat.

A l'homenatge organitzat per CCOO, les famílies d'aquestes dotze persones tindran un paper destacat, ja que Lourdes Pérez, subdirectora d'El Diario Vasco, dinamitzarà un col·loqui  amb elles.

El sindicat ha apuntat després de deu anys de la desaparició d'ETA és quan s'ha cregut important fer aquest homenatge, perquè reivindicar la memòria també és mirar un futur en pau en el qual ningú no torni a justificar un assassinat.

CCOO ha subratllat que ETA al llarg de la seva història va assassinar dotze companys del sindicat, sense cap mena de justificació i va generar un dany immens i irreparable a les famílies.

És impossible compensar tot allò de cap manera, però amb aquest homenatge es pretén deixar constància que la pau té moltes famílies perquè en els seus silencis hi va haver tant dolor com dignitat.

Finalment, l'homenatge previst també tindrà actuacions musicals que aniran a càrrec de Felipe Juaristi, Juanra Unamuno i Marisa Valle Roso. Així mateix, l'escultor José Ibarrola explicarà el sentit i el significat de la làmina que rebran les famílies presents a l'acte d'homenatge.