CCOO guanya les primeres eleccions sindicals a Glovo Groceries, empresa de plataforma digital

Els dies 10 i 11 de maig s’han celebrat les primeres eleccions sindicals a l’empresa GLOVO, en les quals s’han triat 13 delegats i delegades i en què CCOO ha obtingut la majoria amb 10 representants, cosa que permet constituir la primera interlocució sindical que es produeix dins de la companyia, a la seva divisió de Groceries, la xarxa de supermercats urbans de servei food from store que Glovo organitza sota la seva marca.

Les eleccions arriben després que CCOO hagi afavorit una de les primeres vagues de l’economia de plataforma a Europa, la dels riders d’aquesta mateixa empresa, que va suposar un punt d’inflexió en l’apoderament dels treballadors i treballadores de GLOVO, a qui hem acompanyat en el seu procés de laboralització i que solidàriament han rebut el suport i formen part de CCOO. El sindicat ha acompanyat jurídicament i emocional també els treballadors i treballadores que han tingut problemes legals per haver exercit els seus drets laborals davant l’empresa, i ha denunciat al seu torn aquestes vulneracions amb diferents denúncies públiques i davant l’autoritat laboral.

Aquest intens procés d’acompanyament de tot l’any 2021 va culminar amb la laboralització del personal de repartiment, que suposava l’erradicació d’una precarietat crònica contra la que la plantilla de GLOVO s’havia mobilitzat massivament en el seguiment de les convocatòries de vaga. D’elles se’n va derivar també en gran mesura la laboralització del personal de repartiment dels supermercats.

CCOO valora molt positivament aquestes eleccions sindicals, que han tingut una alta participació del 62,5 % de votants, i agraeix el suport rebut a la candidatura de CCOO, que representa un reconeixement al suport organitzatiu i el seu compromís, àmpliament demostrat, per cercar solucions compartides que facin conciliables l’activitat econòmica i unes condicions laborals dignes.

Des de CCOO continuarem treballant perquè les persones treballadores de GLOVO puguin empoderar-se, i constituir una interlocució estable amb l’empresa per a la defensa col·lectiva, la promoció i la millora de les condicions de treball, que seguirà comptant amb tot el nostre suport, formació i ajut.