CCOO exigeix que cessin els accidents mortals i ofereix el seu condol per l’ocorregut ahir a PreZero

Des de la Federació Serveis a la Ciutadania i de la Federació de l’Hàbitat denunciem l’accident laboral ocorregut a l’empresa de PreZero, al centre de treball de Mollet del Vallès, quan un treballador de 47 anys ha mort en un accident per atrapament mentre exercia les seves funcions dins l’empresa. Volem transmetre el nostre condol a la família i companyes i companys de la víctima. Aquest accident se suma, desgraciadament, al ja ocorregut al gener del 2018.

Un cop personada la Inspecció de Treball, la planta de recollida i reciclatge de residus ha estat paralitzada fins que s’investiguin els fets i es pugui determinar que es pot treballar amb seguretat.

Aquest és un sector en que pel tipus d’activitat (gran maquinària, conducció, exposicions a riscos biològics i químics) els índexs d’accidentabilitat s’estan disparant i cal una decisió ferma per part de les empreses, administracions i governs per garantir que un servei tan essencial es continuï fent, però amb total seguretat. No hi ha dret a sortir a treballar i no tornar, deixant una dona vídua i dos menors orfes. Els companys recordarem sempre el nostre company Mateo.

A causa de l’accident, les plantilles i comitès convoquen concentracions en forma d’aturades de 15 minuts a l’inici dels diferents torns de jornada.

Aquestes aturades es faran a Mollet del Vallès, Zona Franca, Hostalets de Pierola, Ute Compostatge Can Barba de Terrassa, Constantí i les Franqueses del Vallès.