CCOO exigeix la vacunació immediata dels treballadors i treballadores dels bombers d’AENA S.M.E. considerats essencials en l’estratègia de vacunació enfront de la COVID-19

En la lluita contra la pandèmia provocada per la COVID-19, han estat molts els treballadors i les treballadores de diferents sectors professionals que han continuat amb la seva labor, per assegurar el funcionament dels serveis bàsics essencials. Dins d’aquests grups de professionals, es troba la plantilla de bombers d’AENA S.M.E. dels aeroports de Barcelona, Girona, Reus i Sabadell.

Aquest col·lectiu de treballadors i treballadores és considerat grup essencial en l’estratègia de vacunació enfront de la COVID-19 a Espanya, concretament apareixen inclosos en el grup 6A de població a vacunar.

El mes d’abril passat es va suspendre la vacunació dels bombers de l’Aeroport de Barcelona pertanyents a la societat mercantil estatal AENA S.M.E. Aquesta suspensió es produeix després de la decisió de les autoritats sanitàries de paralitzar el subministrament de la vacuna Astrazeneca. Des de llavors els més de 150 bombers d’AENA a Catalunya esperen que les autoritats sanitàries catalanes, reprenguin la vacunació d’aquests efectius. La majoria d’efectius dels aeroports de la resta de l’Estat ja estan vacunats en la mateixa proporció que els seus homòlegs de la comunitat o l’ajuntament corresponent.

Després de la sentència dictada recentment pel TSJC, en la qual obliga a vacunar a policies nacionals i guàrdies civils a Catalunya, les seccions sindicals de CCOO d’AENA als aeroports catalans, Barcelona, Girona, Reus i Sabadell, exigim a la Conselleria de Salut que inclogui aquest col·lectiu en els seus plans per a la vacunació immediata.

Des de la secció sindical estatal de CCOO denuncien l’oblit, per part de la Generalitat, i creiem que a tenor de la sentència del TSJC la solució a aquest problema hauria de ser immediata i així evitar acudir als tribunals perquè es garanteixi el dret a ser vacunats com a personal essencial. És inacceptable que un col·lectiu essencial com són els bombers aeroportuaris, segueixen avui dia, sense un pla efectiu de vacunació.

Els aeroports d’AENA a Catalunya no han deixat de funcionar ni un sol dia durant l’estat d’alarma. Això ha estat possible, no sols gràcies als bombers, sinó també a tota la plantilla, senyalers, AAPUC, manteniment, personal administratiu i un llarg etcètera, que no va deixar ni un sol dia de prestar servei perquè el trànsit aeri pogués continuar arribant al seu destí, donant un servei fonamental a la societat en els pitjors moments de la pandèmia.

Des de CCOO, exigim a la Conselleria de Salut la immediata vacunació dels bombers d’aeroport i de la resta de personal essencial.