CCOO es mobilitza demà a Primark

Demà, 1 de març, davant l’immobilisme i falta de voluntat negociadora de l’empresa, la plantilla de Primark es mobilitzarà de 12 a 13 h a múltiples botigues d’arreu de l’Estat

En plena negociació del Conveni de Primark i davant la manca d’acords, CCOO s’ha vist abocat a pujar el nivell de tensió en el conflicte convocant una primera fase de mobilitzacions a tot el país per intentar donar un cop de timó a la deriva precaritzadora que està adquirint l’empresa.

El sindicat vol reclamar un tracte just per part de l’empresa, perquè sense la plantilla la cadena no avança, no creix i no continua tenint grans beneficis. Aquestes concentracions pretenen ser el punt d’inflexió a través del qual l’empresa accepti les propostes que CCOO defensa des de la primera reunió del conveni, que se sintetitzen en les següents:

• Increment salarial al nivell de l’IPC, 6 % addicional el 2023, 6 % el 2024 i si l’empresa vol que el conveni sigui de tres anys, haurà d’acceptar un altre 6 % el 2025.
  • Diumenges: augmentar els 30 € proposats per l’empresa i reduir encara més el límit a treballar.
  • Descansos qualificats: els 12 dissabtes + diumenges.
  • Eliminar el torn 1 de vacances que comença al maig; la referència ha de ser el 21 de juny.
  • Sistema per augmentar les hores del contracte de manera progressiva.

Per la defensa d’aquestes juntament amb altres propostes que CCOO vol introduir al Conveni de Primark, perquè sigui just i compensi a la plantilla pel seu esforç en els últims anys, es convoca els treballadors i les treballadores a les següents ciutats: Barcelona, Madrid, València, Alacant, la Corunya, Bilbao, Tenerife, Sevilla, Valladolid i Oviedo.

El punt de Barcelona és plaça de Catalunya, 23.