CCOO es manifestarà el proper 20 d’octubre per exigir que les patronals desbloquegin les negociacions dels convenis sectorials de serveis

Dijous 20 la Federació de Serveis ha convocat a tots i totes les representants sindicals de CCOO dels sectors del comerç, financers, hostaleria i serveis tècnics a una manifestació a les 11 hores des de Plaça Catalunya fins a davant de Foment del Treball per exigir a les patronals que desbloquegin les negociacions dels convenis sectorials.

CCOO reprèn les mobilitzacions davant l’immobilisme i el bloqueig que fan les patronals davant les negociacions dels convenis col·lectius, tan d’àmbit estatal com de Catalunya o provincials: supermercats, TIC, contact center, sector financer, comerç del tèxtil, comerç del metall, oficines i despatxos, ITV,  prevenció i enginyeries.

El conjunt de persones treballadores afectades per aquest bloqueig de la negociació col·lectiva s’acosten a les 600.000. Es tracta en gran part de sectors feminitzats i, no fa tant, declarats essencials durant la pandèmia i que estan durament afectats per les condicions d’alta inflació i deteriorament del poder adquisitiu que l’entorn d’IPC desbocat ha provocat.

Per CCOO és imprescindible que la patronal canviï d’actitud i desbloquegi en primer lloc la negociació sobre les propostes salarials que s’han presentat respectivament en cada taula negociadora, alhora que permeti avançar en la negociació d’altres temes tan importants com són la jornada, la conciliació de la vida laboral i familiar, la reclassificació professional o altres tan necessaris per a adaptar les condicions laborals a la realitat del sector i deixi enrere la precarització de les condicions laborals.

Barcelona, 19 d’octubre de 2022

Dia: dijous 20 d’octubre
Hora: a les 11 hores
Lloc: de Plaça Catalunya (Fontanella) fins davant de Foment del Treball (Via Laietana, 32)