CCOO es concentrarà dijous 29 davant l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar per reclamar l’obligació legal del consistori de negociar l’acord dels funcionaris i de l’annex de la policia local

L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ha vulnerat la negociació col·lectiva del personal funcionari de la corporació. El conveni, aprovat l’any 2020, ha estat d’aplicació al personal laboral i es va negociar únicament amb aquest col·lectiu, sense tenir en compte les reclamacions de caràcter laboral del personal funcionari de la corporació.

CCOO ha volgut negociar l’acord per al personal funcionari, però s’ha trobat una decebedora manca d’interlocució amb l’absència de la màxima autoritat de la corporació, i d’una inacceptable manca de voluntat negociadora. La corporació vol imposar per a tot el personal, en el qual s’inclou la policia local com a personal funcionari, el conveni pactat únicament amb el personal laboral.

En relació amb la policia local, és necessari negociar un annex per a aquest col·lectiu. Es queixen de la manca de formació per al personal interí que es contracta a la temporada d’estiu, i que des del 2010 no s’ha augmentat la plantilla de la policia local. També es consideren menystinguts, ja que el preu de l’hora extraordinària és el més baix de totes les policies locals de Catalunya.

CCOO, després d’haver assistit a sis reunions i veure que no hi ha voluntat negociadora ni de millora de cap de les condicions laborals proposades per al personal funcionari, ha intentat sense èxit reunir-se amb l’alcalde per intentar desencallar la situació.

Per aquest motiu CCOO es concentrarà per donar suport al personal funcionari el pròxim dia 29 de juliol davant la plaça de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar a les 11 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de juliol de 2021