CCOO d’Indústria no signarà el Conveni de magatzems de fruites i verdures de Lleida si no recull un increment de salari digne per a les categories més baixes

Després de més de dos mesos de negociació, CCOO rebutja i no signa el principi d’acord a què van arribar ahir, 30 de juliol, UGT i AFRUCAT a la mesa de negociació del Conveni col·lectiu sectorial de fruites i verdures de Lleida.

L’increment salarial que s’ha pactat és substancialment elevat per a les categories professionals més altes, amb molt poca afectació de treballadors i treballadores, perquè inclouen comandaments i personal qualificat, mentre que es manté en el salari mínim intersectorial a les categories més baixes, ocupades per la majoria de treballadores i treballadors del sector.  Aquest fet, junt amb el nul avenç en altres matèries d’interès laboral, fa que s’incrementi de manera injusta la precarietat i la desigualtat en un sector amb un col·lectiu ja especialment castigat, com són els treballadors i les treballadores dels sectors de fruites i verdures i de la campanya agrària de Lleida.

Aquesta posició de la patronal AFRUCAT es justifica encara menys en un sector que creix ja en aquest primer trimestre del 2021 a l’1,2 % del valor afegit brut (VAB) i genera beneficis tot i la situació excepcional que estem vivint el darrer any i mig.

CCOO continuem exigint a la patronal que incrementi el salari per abordar amb decisió la necessària dignificació del sector de què tothom parla a les terres de Lleida, especialment la patronal AFRUCAT a les reunions amb l’Administració durant les meses de la campanya de la fruita o la dels fluxos migratoris.

Dignificar el sector no és acumular més guanys a costa de la precarietat i la desigualtat d’un dels col·lectius més febles del món del treball. Tampoc és patrocinar un equip de bàsquet o que la patronal AFRUCAT doni nom a un pavelló esportiu, com ha anunciat darrerament.

Dignificar el sector és pagar salaris dignes, garantir allotjaments en condicions òptimes als temporers i temporeres, i avançar en la regulació d’un conveni col·lectiu que garanteixi un avenç en la lluita contra la desigualtat i la dignificació al sector del camp.

CCOO d’Indústria iniciarem una campanya de difusió i mobilització al sector dels magatzems de fruites i verdures de Lleida per tal d’explicar als seus treballadors i treballadores la situació, exigir la rectificació de la patronal AFRUCAT i d’UGT, i, sobretot, assolir un conveni digne per a un dels sectors econòmics de Catalunya que més ho necessita avui.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de juliol de 2021