CCOO d’Indústria insta el Govern a no cedir davant el xantatge de les elèctriques amb el tancament anticipat de les nuclears

L’amenaça de la patronal té un cost de 28.000 llocs de treball a la cadena de valor del sector

CCOO d’Indústria considera inacceptable l’anunci de les patronals elèctriques que avançaran el tancament de les centrals nuclears a Espanya de forma desordenada si el Govern aprova finalment el projecte de llei sobre retribució del CO2 del mercat elèctric. El sindicat recorda que el tancament del sector ja està pactat i escrit en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima 2021-2030 (PNIEC) i que l’acord s’ha de respectar.

El tancament anticipat de les centrals nuclears, a més de no poder-se realitzar, abandonaria les 28.000 famílies que treballen en tota la cadena de valor del sector i les zones on estan implantades les centrals nuclears. Posaria en risc l’economia i el desenvolupament d’Extremadura, Catalunya, País Valencià, Castella i Lleó i Castella la Manxa.

CCOO d’Indústria recorda que la recerca d’alternatives al preu de la llum i la retribució necessària a la generació nuclear no és un debat exclusiu d’Espanya. Alguns països d’Europa ja han pres mesures que no afecten l’ocupació, com és el cas d’Anglaterra, Suècia, França i Alemanya.

El desorbitat preu de l’energia en aquests moments impacta majoritàriament en les classes més desfavorides. Posa al límit de la pobresa energètica centenars de milers de persones i arrisca la viabilitat del desenvolupament de l’activitat industrial de país. Aquest sindicat entén que cal un esforç de les parts per reduir la factura amb caràcter immediat.

CCOO d’Indústria insta el Govern a posar en marxa totes les mesures de què disposa perquè la solució no sigui la del tancament anticipat de les nuclears a Espanya i perquè l’eix de les decisions compti amb la ciutadania, amb les persones treballadores i amb els interessos dels territoris que poden estar en risc.