CCOO desconvoca la vaga als supermercats de Glovo prevista per a aquest cap de setmana després de mantenir els primers contactes amb l’empresa

Glovo ha posat sobre la taula la contractació indefinida directa per a tota la plantilla de repartidors i repartidores dels supermercats

A conseqüència de l’èxit sense precedents de la primera jornada de vaga convocada per CCOO de Catalunya als supermercats de Glovo, aquesta setmana ja han tingut lloc els primers contactes amb l’empresa. Glovo ha posat sobre la taula la contractació indefinida directa per a tota la plantilla dels repartidors i repartidores dels supermercats. Aquesta era una de les principals reivindicacions que van portar els treballadors i treballadores a convocar la vaga.

CCOO analitzarà la continuïtat dels contactes amb Glovo i farà un seguiment d’aquesta contractació proposada amb l’objectiu d’assegurar que cap treballador o treballadora en quedi fora.

Davant aquesta situació, CCOO ha proposat desconvocar la vaga dels dies 10, 11 i 12 de setembre als supermercats de Glovo. En funció de com es faci efectiva aquesta contractació indefinida, es valorarà la necessitat de plantejar noves mobilitzacions en el futur.

Al mateix temps, CCOO ha ampliat la denúncia a Inspecció de Treball contra Glovo per cessió il·legal de treballadors amb altres denúncies per l’incompliment del salari mínim interprofessional, de la Llei de prevenció de riscos laborals i la vulneració del dret fonamental de vaga. El sindicat resta a l’espera dels resultats de les actuacions fetes per la Inspecció de Treball.

Des de CCOO volem destacar que aquesta ha estat la primera vaga convocada legalment que ha tingut lloc en una empresa de repartiment de plataforma digital a Europa. L’empresa no s’esperava que els treballadors i treballadores dels seus supermercats, acompanyats per CCOO, fossin capaços d’aconseguir en les primeres jornades de vaga que Glovo tanqués l’app i no sortissin comandes durant tot el cap de setmana del 27 al 29 d’agost.

La valentia i el compromís del col·lectiu de treballadors i treballadores de supermercats, conjuntament amb la implicació de CCOO, han aconseguit fer arribar a l’opinió pública la informació de les condicions laborals inadmissibles amb les quals treballa aquest col·lectiu.