CCOO denuncia que l’incompliment de la llei per part de Glovo està asfixiant als riders

L’11 de maig, va entrar en vigor el Reial decret llei 9/2021, més conegut com a “Llei Rider”, que obliga a les empreses de repartiment de plataforma digital a laboralizar la plantilla. Avui dia, passats gairebé tres mesos de la seva entrada en vigor, la gran majoria de les repartidores i els repartidors de l’empresa Glovo segueixen com a falsos autònoms i autònomes, mentre que altres empreses del sector sí han laboralizado al seu personal de repartiment.

L’empresa Glovo, amb el propòsit de fugir de la seva responsabilitat cap a les persones treballadores i del compliment de la llei, ha fet canvis en la seva APP per a intentar eliminar els indicis de laboralidad. Aquests canvis comporten una disminució important dels ingressos de les persones treballadores i les posen en una situació econòmica insostenible i asfixiant.

La reducció dels seus ingressos dificulta que puguin fer front al pagament mensual de la seva quota d’autònom i dels pagaments trimestrals de l’IRPF i l’IVA, que els obliga, en els casos més extrems, a triar entre pagar la quota d’autònom o comprar menjar i pagar el lloguer. No podem oblidar que aquests treballadors i treballadores assumeixen les despeses del vehicle, el mòbil i la gasolina sense rebre cap compensació econòmica per part de l’empresa. Per aquesta causa, moltes les persones treballadores s’estan endeutant amb l’Agència Tributària per aquest impagament, que hauria d’assumir l’empresa Glovo.

A més, el fet de no estar el dia del pagament de la quota d’autònoms, fa que no puguin accedir a formació subvencionada amb la finalitat de millorar la seva inserció laboral.

Davant aquesta situació, CCOO continuarà denunciant davant l’autoritat laboral tots els abusos d’aquesta empresa i no descarta noves mobilitzacions.