CCOO denuncia que l’empresa PREZERO substitueix les treballadores en vaga de Cerdanyola del Vallès i porta esquirols d’altres municipis on l’empresa té contractes de neteja viària

La plantilla del servei de recollida de residus i neteja viària de Cerdanyola del Vallès, en defensa d’un conveni digne, està en vaga indefinida des del 27 d’abril. L’empresa, lluny d’afavorir un ambient que faciliti  l’acord, ha decidit començar a portar personal per substituir els vaguistes des d’altres municipis i ciutats de Catalunya. Aquesta actuació no només vulnera de manera flagrant el dret de vaga, sinó que implica que s’estigui utilitzant els treballadors i treballadores pagats amb els impostos de la ciutadania d’altres ciutats i municipis per atacar els drets dels de Cerdanyola del Vallès.

CCOO no permetrem la vulneració del dret de vaga, i farem efectives accions legals i davant de la Inspecció de Treball. Així mateix, recordem a l’empresa que els treballadors i treballadores de neteja que porten a fer d’esquirols formen part de contractes administratives d’altres municipis, que tot i estar operades per Prezero -com en el cas del personal i vehicles de la concessió de Barcelona- que estan sent pagats amb pressupostos d’altres municipis.

CCOO, com sempre, està disposada a negociar tantes hores com faci falta per resoldre el conflicte, cosa que fins al moment l’empresa es nega a fer. Però considerem que l’actitud emprada per Prezero és intolerable, perquè trenca els principis per poder negociar i buscar solucions al conflicte.

És en aquest sentit que exigim a l’empresa que cessi immediatament aquestes pràctiques, i l’emplacem a establir una negociació real i efectiva en la qual es vegin intencions de posar fi a l’actual situació.