CCOO denuncia que l’empitjorament de les condicions laborals a CaixaBank ha provocat que un elevat nombre de treballadors i treballadores vulgui sortir de l’entitat

Hi ha alguna cosa que no s’ha fet bé: 8.246 adhesions al Pla de reestructuració

La direcció de CaixaBank ha comunicat un elevat nombre de sol·licituds per deixar l’empresa, en total 8.246 persones. CCOO de CaixaBank creu que caldria plantejar-se què ha motivat que tants treballadors i treballadores vulguin deixar l’entitat.

Tot i que gràcies a la negociació CCOO ha aconseguit mantenir i millorar les condicions laborals (salari, beneficis socials, pla de carrera…), hi ha altres factors que han anat empitjorant l’ambient de treball en els últims anys: pressions comercials, desmotivació per la manca de confiança en la plantilla i menyspreu de les seves capacitats, entre d’altres.

Tot i l’elevat nombre d’adhesions, hi ha territoris on no s’ha arribat al nombre d’excedents establert per l’empresa (aquells on hi havia percentatges molt elevats sobre el total de plantilla). Això motiva que es posin en marxa les properes fases de la reestructuració, amb mesures voluntàries com ara trasllats i mobilitats funcionals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’agost de 2021