CCOO denuncia que els Mossos no tenen prou vehicles per a les patrulles de trànsit

La falta de mitjans dels Mossos d’Esquadra arriba també als cotxes. Trànsit no té prou cotxes per patrullar i algunes dotacions s’han de quedar a comissaria, sobretot quan plou, ja que s’han de deixar les motocicletes.  No hi ha vehicles suficients, i els que hi ha han superat 400.000 km.

CCOO fa molt de temps que demanem ajuda urgent per al servei de trànsit a tots els responsables del Cos dels Mossos d’Esquadra, per tal de reparar una situació que afecta directament el desenvolupament del servei que trànsit dona a la ciutadania. Ens hem reunit amb comandaments intermedis, comandaments responsables i càrrecs polítics. Hem entregat fins i tot un dossier amb les mancances de l’especialitat, en què fem menció de la necessitat urgent de vehicles, de dependre del Servei Català de Trànsit o d’augmentar el complement de l’especialitat.

Després de diverses reunions, hem pogut contrastar que des de la Direcció de Trànsit no s’ha demanat reposició extraordinària de vehicles i que de moment no ho preveuen, encara que afirmen que “són conscients de la situació”. Reiterem l’alarma pel tancament de sis sectors de trànsit.

S’està produint un repunt de mobilitat i accidentalitat a les carreteres catalanes després de finalitzar les restriccions per la COVID-19 i de la desaparició dels peatges. La falta de mitjans de trànsit està afectant molt el correcte desenvolupament de la tasca preventiva i de reacció en els accidents.