CCOO denuncia que els centres educatius estan al límit i convoca una concentració dilluns 24 davant del Departament d’Educació

Des de sempre CCOO Educació ha demanat més inversió en educació, més personal, unes ràtios més baixes en tots els nivells educatius, millores en les condicions laborals dels treballadors i treballadores i, des de fa més d’una dècada, el retorn de les condicions laborals retallades. Després del confinament del 2020, s’ha treballat a més a més per aconseguir una presencialitat segura, exigint, amb mobilitzacions i en tots els àmbits de negociació, més mesures de prevenció i més recursos per als centres educatius per poder fer front a la situació sanitària i educativa derivada de la pandèmia.

Des del començament, ens hem trobat amb un Departament d’Educació amb bones paraules, però sense cap voluntat de negociació amb la part social. Un departament més interessat a parlar amb els mitjans de comunicació per insistir que les escoles eren segures que no a escoltar el personal dels centres educatius, que porta tota la pandèmia fent un sobreesforç per garantir el dret a l’educació en unes condicions realment complicades.

En aquesta la sisena onada, quan es viu una situació de màxima tensió als centres educatius per la quantitat d’alumnat i personal contagiat, amb uns protocols de quarantenes que no semblen evitar els contagis i unes mesures de seguretat insuficients, considerem que s’està arribant al límit de la paciència dels treballadors i treballadores.

A CCOO hem passat una enquesta a la nostra afiliació de tots els sectors de l’educació sobre la situació als centres educatius pel que fa a les mesures de seguretat, la cobertura de baixes i el sobreesforç que està duent a terme el personal dels centres i se’n dedueix que estem arribant a una situació insostenible. [https://educaccio.cat/wp-content/uploads/2022/01/Enquesta-Coronavirus-Centres-20g.pdf]

Cal que el conseller escolti les demandes dels treballadors i treballadores de l’educació.

Per això, convoquem una concentració aquest dilluns 24 de gener, a les 11 h, davant del Departament d’Educació (Via Augusta, 222 de Barcelona)

Exigim:

–         La distribució de mascaretes FFP2 suficients per a tot el personal dels centres educatius.

–         La instal·lació de sistemes de ventilació mecànica per evitar contagis sense haver de passar fred.

–         La disminució de les ràtios a tots els nivells educatius.

–         Més personal educatiu, de suport, PAS i per gestionar els casos Covid.

–         Jornada sencera per a totes les persones que fan substitucions parcials.

–         La convocatòria d’una reunió extraordinària i urgent de la Comissió Paritària de Seguretat i Salut per tractar aquests temes.

Continuem lluitant per la seguretat i la salut de tots els treballadors i treballadores!