CCOO denuncia les empreses adjudicatàries dels serveis de neteja i recollida de residus de Barcelona per incompliment dels acords, i anuncia mobilitzacions

Les empreses adjudicatàries dels serveis de neteja viària, recollida de residus i activitats de medi ambient de la ciutat de Barcelona han incomplert l’acord que va permetre desconvocar la vaga prevista per al passat 24 d’abril. Les empreses adjudicatàries de les contractes (CLD-Sorigué, FCC, Prezero i Urbaser) han ingressat les nòmines corresponents al mes de juliol, sense els endarreriments acordats, incomplint, per tant, l’acord assolit fa uns mesos i deixant els treballadors en una situació sense precedent a les empreses.

El passat 23 d’abril de 2022 CCOO i UGT de Catalunya vam arribar a un acord econòmic d’increments salarials que va permetre desconvocar la vaga que havia de començar poques hores després en els serveis de recollida de residus, viària i sanejament urbà de la ciutat de Barcelona. L’acord recollia, en el punt tercer, el pagament del 6 % en concepte d’increments salarials corresponents a l’any 2021.

La situació és absolutament preocupant i inadmissible des del punt de vista de l’incompliment de l’acord, però el fet que ni tan sols hagin convocat a la representació legal dels treballadors i treballadores per comunicar-ho és igualment inadmissible i demostra les males arts de les empreses. A hores d’ara,  ajuntament i empreses es passen la pilota sobre qui ha de pagar l’augment. Els treballadores i treballadores ho tenen clar i volen cobrar ja que porten tres anys sense increments salarials i no volen continuar així.

Per aquests motius les quatre seccions sindicals de CCOO implicades estan preparant una estratègia de mobilització per aconseguir el compliment dels acords. Així mateix, fan una crida a la resta de forces sindicals per treballar de manera conjunta i establir una estratègia compartida que permeti defensar de forma unitària els drets dels treballadors i treballadores que avui han perdut la confiança d’unes empreses que a la primera de canvi incompleixen els acords que subscriuen.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juliol de 2022