CCOO denuncia la situació insostenible a l’Hospital Moisès Broggi i exigeix solucions urgents

Davant el fort creixement del casos de COVID-19 al Baix Llobregat i la caòtica gestió per part de la direcció del centre

CCOO del Baix Llobregat denuncia, en el context de la sisena onada de la pandèmia, la situació insostenible que es viu a l’Hospital Moisès Broggi, de Sant Joan Despí. El sindicat ho atribueix a la manca de planificació i a la nefasta gestió per part del Consorci Sanitari Integral i, per extensió, del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

L’actual situació al Baix Llobregat no és nova, ve de lluny. La pandèmia de la COVID-19 ho ha accentuat des de març de 2020, i s’emmarca en una política que no ha donat màxima prioritat al sistema sanitari. Aquesta realitat ha impactat de manera molt directa a l’atenció primària del Baix Llobregat, i en particular a l’Hospital Moisès Broggi. Cal recordar que aquesta instal·lació va ser conseqüència d’una llarga lluita dels moviments socials, veïnals i sindicals de la comarca. Fruit d’una evident mala gestió, avui es manifesta amb tota la seva cruesa com un exemple del deteriorament del sistema sanitari català, originat per les retallades i així como la manca d’inversions, de recursos i de suport a les persones que hi treballen durant els últims anys.

CCOO ha emplaçat reiteradament a la direcció d’aquest important centre hospitalari comarcal a aplicar inversions i millores laborals. Alhora, els responsables de la seva gestió s’han negat sistemàticament a prendre mesures organitzatives, a reduir la temporalitat, a convocar noves places o a millorar els contractes i les condicions laborals. Això podria fidelitzar els professionals, que en moltes ocasions troben més atractiu treballar en altres centres que ofereixen millors situacions.

CCOO rebutja la suspensió de vacances i dies de lleure del personal d’infermeria durant les festes nadalenques, que s’ha fet de manera unilateral i sense la preceptiva consulta amb la seva representació legal. No es pot tornar a exigir sacrifici i heroisme a les plantilles que durant mesos han patit canvis en les seves condicions laborals i han fet un gran esforç que va molt més enllà de les obligacions inherents a les seves professió i vocació. CCOO aposta per un sistema públic de salut. Tanmateix, considera fonamental que la sanitat pública, privada o concertada puguin comptar amb mitjans humans i materials adients. Inevitablement això significa incrementar el seu finançament per garantir una atenció universal, equitativa i de qualitat per a la ciutadania.

CCOO exigeix que els responsables de l’Hospital Moisès Broggi prioritzin inversions per garantir la millor atenció possible a totes les persones malaltes de SARS-CoV-2, fer proves diagnòstiques en temps i forma, tornar a fer seguiment dels rastrejos sense demores. Però també cal atendre de manera adequada les persones afectades per altres patologies.

CCOO demana que es facilitin els equips i les mesures de protecció a les treballadores i els treballadors sanitaris per desenvolupar la seva feina de manera segura i que es fomenti el teletreball quan sigui possible.