CCOO denuncia la gestió caòtica del Consell Comarcal de l’Anoia

El sindicat alerta del problema des del 2021

CCOO alerta del caos en la gestió del Consell Comarcal de l’Anoia tant internament com públicament. El sindicat també critica la manca absoluta de respecte als drets de les persones treballadores i dels seus representants legals i ho fa des del mes d’abril del 2021.

Malauradament aquesta actitud no ha canviat, tot i els missatges transmesos pel sindicat. La direcció del consell no ha deixat de dificultar la negociació col·lectiva, menyspreant el paper del comitè d’empresa, mantenint una estructura salarial caòtica i irracional (impròpia d’una administració pública), i arribant a amagar informació a la representació legal de la plantilla.

Tampoc no és just que l’Oficina Antifrau de Catalunya estigui investigant el Consell Comarcal de l’Anoia i que el seu personal se n’assabenti pels mitjans de comunicació. Les conseqüències que pot tenir aquest fet poden resultar molt greus i han generat un neguit lògic.

La inexistència de les figures de Secretaria i Intervenció (imprescindibles, per exemple, per al pagament de les nòmines) no és un fet puntual. No es tracta de mala sort, sinó que és fruit de la manca de voluntat de la direcció del consell per gestionar, amb rigor i compromís una administració pública important per als ciutadans i les ciutadanes de l’Anoia.

La direcció fins i tot ha intentat responsabilitzar de la situació el comitè d’empresa. Aquest es va negar, amb tota la raó, a donar el vistiplau a una modificació de la relació de llocs de treball que no incorporava els compromisos acordats i signats pel mateix consell, tot plegat davant d’un assessor de CCOO.

Els professionals d’aquesta administració, i la ciutadania anoienca, no es mereixen una direcció que ni governa, ni dirigeix, ni ha mostrat la més mínima voluntat de solucionar els problemes interns.

Es fa necessari canviar decididament la bona gestió d’un servei públic important i amb molts usuaris i usuàries directes com és el Consell Comarcal de l’Anoia.

CCOO reclama un gir de 180 º en la política interna del Consell, així com un respecte a les treballadores i els treballadors. El sindicat també requereix rebre informació sobre l’actuació de l’Oficina Antifrau (tal com indica la normativa laboral), el respecte als acords signats i el desplegament efectiu dels seus continguts en benefici de tothom.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 d’octubre de 2022