CCOO demana una “saca de carbó” pels gestors de les residències Balàfia de Lleida

En una carta oberta a la ciutadania, la representació sindical d’aquestes residències posa el crit al cel davant la precària situació del seu personal

Comunicat de CCOO de les residències Balàfia de Lleida

Una bona saca de carbó és el que es mereixen!

Això, una bona saca de carbó, és el que hauria de rebre gestió de serveis sanitaris, que cada vegada gestiona pitjor les residències Balàfia.

La pandèmia no pot servir més com a excusa per retallar contínuament el personal que està cuidant directament les persones que viuen a les residències, les quals cada cop són més dependents i, per tant, requereixen cures integrals tan físiques com emocionals.

Durant aquest últim any, i des que la gestió de serveis sanitaris té un director de centre (recordem que és un càrrec nomenat a dit després de deixar un concurs públic desert), les residències es condueixen amb un criteri absolutament mercantilista i classista.

El gerent territorial, que és un càrrec polític i també és el màxim responsable, és qui tolera que la qualitat de l’atenció a les residències sigui tan dolenta.

Les baixes de les gerocultores molts cops no se substitueixen i, d’aquesta manera, s’incompleixen les ràtios que marca el departament, el qual deu mirar cap a un altre lloc.

La responsable de residències de CCOO Helena Motos, juntament amb les delegades de CCOO de la matèixa residència, demanen contínuament reforços per poder atendre les persones amb la dignitat que es mereixen, i més ara que moltes vegades han d’estar tancades a les habitacions. No escolten ben res!

Les gerocultores, a més, davant les no substitucions d’infermeria, han d’assumir tasques que no són competència d’elles.

Durant els caps de setmana hi ha una infermera per a 150 residents repartits en dos residències. I el centre de dia té 20 residents i una persona sola per atendre’ls.

Es neguen festes a les gerocultores, que estan exhaustes per tanta càrrega de treball i per haver d’aguantar les males cares d’alguns que manen i que no reconeixen que són les úniques que estan fent un esforç. Els primers que haurien de ser al peu del canó sí que fan festa i així tornen ben descansats per poder tocar els nassos en lloc d’ajudar.

Però no ens cal patir: el director del Santa Maria humanitzarà els espais. Una pregunta: què vol dir això? És una cortina de fum perquè els de fora, és a dir les famílies, no s’adonin de la realitat? El que toca és humanitzar l’atenció!

La representació sindical, juntament amb la  responsable territorial de residencies del sindicat de  CCOO representem les treballadores/ors i defensem els interessos dels residents, i més ara que les famílies no poden estar-se tan sovint a la residència.

Exigim al gerent territorial que al capdavant d’un servei públic tan sensible hi posi gestors i no mercantilistes ni classistes. Sr. Sentís, li han renovat la confiança política, vostè i les seves mans dretes (càrrecs triats també a dit) són responsables de la decadència en la gestió de les residències.