CCOO de Lleida, les institucions lleidatanes i les entitats de la Taula Avant s’han reunit a Madrid amb el Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana per reclamar la implantació del projecte elaborat pel sindicat

El projecte de CCOO “Avant Lleida-Barcelona un tren per a la classe treballadora” estableix més freqüències i preus més assequibles, i compta amb el suport unànime de totes les institucions i entitats del territori.

La delegació lleidatana composta per l’Ajuntament de Lleida, la Diputació de Lleida, la Delegació del Govern de la Generalitat, CCOO de Lleida, FAVLL (Federació d’Associacions de Veïns), Usuaris Avant, i UGT s’ha reunit a Madrid, al Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana, amb la secretària general de Transports i Mobilitat, María José Rallo, i el director general de Transport, Jaime Moreno, per reclamar la implantació del projecte elaborat per CCOO “Avant Lleida-Barcelona un tren per a la classe treballadora”, que compta amb el suport unànime de totes les institucions i entitats del territori.

El secretari de Mobilitat de CCOO de Lleida, Alberto Puivecino, ha explicat detalladament al ministeri el projecte del sindicat. Ha assenyalat que falten de refer-se 4 serveis diaris dels 15 existents el 2019 (7 d’anada i 8 de tornada), que ja eren clarament insuficients per atendre les necessitats de mobilitat i que no suposaven una alternativa real a la utilització del vehicle privat ni en freqüències, ni en places ofertes, ni en preus, en uns trens que ja tenen la consideració d’obligació de servei públic.

Si s’executa el projecte, i això es pot fer de manera immediata ja que s’utilitzen els trens d’alta velocitat que ja tenen parada a Lleida i que circulen amb un gran nombre de places buides al trajecte Lleida-Barcelona a causa de l’alt preu dels bitllets, suposaria una oferta de 15 circulacions per sentit (30 en total) de serveis purs Avant i places sinergiades en trens d’alta velocitat i de més d’1 milió i mig de places en còmput anual.

Així mateix pel que fa al preu l’abonament mensual (abonament targeta plus 50) que actualment costa 576,20 euros i passaria a costar-ne 285,60 euros i el bo de 10 viatges (Targeta plus 10/45) dels 204,80 euros i actuals als 122,20 euros.

La secretària general de CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez, ha reclamat a l’Administració estatal la implantació immediata dels serveis i les tarifes establertes en el projecte elaborat pel sindicat. També ha assenyalat que aquesta proposta tarifària i d’increment de serveis Avant recollida en el projecte, contribuirà notablement a facilitar les necessitats de mobilitat obligada existents, facilitarà la vertebració del territori i el desenvolupament sostenible, a més de ser impulsora de l’economia, en una relació que suposa la majoria dels desplaçaments del territori fora de la província, i que actualment no suposa una alternativa real a la utilització del vehicle privat

Des de CCOO de Lleida volem agrair el suport unànime i la col·laboració que totes les institucions i entitats del territori estan tenint a aquest projecte del sindicat.