CCOO de Construcció i Serveis de Catalunya inicia mobilitzacions per fer complir el conveni de la construcció i obris públiques

Davant la negativa dels patronals catalans del sector de la construcció en signar els taules salarials corresponents a l’any 2021, donis de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya iniciem mobilitzacions en els obris de construcció amb l’objectiu de per fer complir el conveni.

La construcció és un sector clau en la recuperació econòmica, en lluita contra el canvi climàtic i els canvis en la mobilitat. Per tant considerem que serà un sector estratègic i on és produirà un increment important d’activitat d’ocupació derivat dels inversions provinents dels fons EU “Next Generation” que vagin adreçades a la rehabilitació d’edificis, l’eficiència energètica, els infraestructures i nous models urbans.

El passat dijous dia 22 de Juliol, a petició dels sindicats, va tenir lloc una mediació amb els patronals de construcció de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona amb presència del director general de Relacions Laborals, Òscar Riu. A la va reunir, és va traslladar el conflicte a la Generalitat de Catalunya i vam instar els patronals a respectar els acords adquirits en els convenis provincials, els que és derivin del conveni general i a mantenir la unitat de negociació a Catalunya.

A hores d’llaura, els patronals segueixen sense donar resposta. És per això que donis de CCOO de Construcció i Serveis de Catalunya iniciem demà dimecres 29 de setembre un seguit de mobilitzacions amb un repartiment d’octavetes als principals obris de construcció de Catalunya, per exigir el compliment dels convenis col•lectius, garantir l’aplicació de l’increment del 2,5% salarial que determina el conveni general del sector i fer efectius els endarreriments que és derivin dels increments.

No acceptarem que el creixement del sector no vagi unit a una millora dels condicions laborals dels treballadors i treballadores, en tèrmit de salari, estabilitat i salut laboral.

No podem continuar amb un sector que fixa la seva competitivitat en els baixos salaris, la subcontractació massiva, la precarietat i la sinistralitat laboral. Volem treball, salari i condicions dignis!