CCOO de Catalunya organitza demà dimarts, 28 de setembre, una jornada sobre “Mobilitat sostenible i treball” que es podrà seguir de manera presencial (amb inscripció) o a través del Canal YouTube de CCOO de Catalunya

En el marc de la Setmana Europa de Mobilitat

La mobilitat basada en el vehicle privat, de combustió, té un impacte negatiu en el medi ambient, en la salut pública i en la qualitat de vida a viles i ciutats. A més ocupa una part molt gran de l’espai públic i en determina els usos, i deixa de banda la majoria de la població.

Aquesta mobilitat insostenible també exclou d’oportunitats de feina les persones que no disposen de cotxe propi, majoritàriament, joves, immigrants, dones i persones amb ocupacions precàries. I quan hi ha opcions de transport públic aquest servei no sempre s’adapta suficientment a les necessitats de les persones usuàries en temps de trajecte, en freqüència i en comoditat.

La mobilitat al servei de la majoria s’ha de cobrir amb transport públic i de manera intermodal. La demanda de desplaçaments per treballar, per estudiar, per al lleure i per relacionar-se és una necessitat bàsica que no pot dependre de tenir un vehicle propi. Cal que les nostres necessitats de mobilitat es puguin cobrir de manera sostenible i amb un transport públic assequible. Cal dedicar el gruix dels recursos públics a la mobilitat quotidiana de la majoria i no a infraestructures al servei de les elits i dels viatges de llarga distància.

Cal fer la mobilitat sostenible i justa, i és millor encara reduir-ne la necessitat. Fer-ho implica repensar els usos de l’espai urbà. Cal posar fi a la segregació d’activitats i fer de les ciutats llocs on convisquin els usos residencial, logístic, de serveis i industrial. Aquesta visió, que suposa revertir l’urbanisme dels darrers anys basat en el baix preu i en l’abundància dels combustibles fòssils, ocuparà part de les nostres reflexions en els actes de la SEM2021.

​Jornada “Mobilitat sostenible i treball”

El 28 de setembre del 2021, CCOO ha organitzat la jornada “Mobilitat sostenible i treball” que es podrà seguir de manera presencial a Via Laietana (cal inscripció) o mitjançant la retransmissió en directe a través del canal YouTube de CCOO de Catalunya.

Jornada “Mobilitat sostenible i treball”, 28 de setembre del 2021

Programa

10.00 h Presentació de l’acte: AURORA HUERGA BARQUÍN, secretària de Política Territorial i Migracions de CCOO de Catalunya

Taula rodona: “Reduir la mobilitat: la ciutat dels 15 minuts”