CCOO de Catalunya organitza demà 2 de desembre la Jornada “Democratitzar l’empresa mitjançant la Negociació Col·lectiva”

Javier Pacheco i Cristina Torre atendran als mitjans de comunicació en format de canutasso per valorar les propostes salarials de CCOO de Catalunya i les dades de l’atur registrat, a les 10 hores a la seu de CCOO de Catalunya

Els nous drets sindicals davant la digitalització i les polítiques salarials per a la recuperació del poder adquisitiu i l’eliminació de la bretxa de gènere

La jornada anual de Negociació Col·lectiva de CCOO de Catalunya establirà criteris per impulsar  la negociació dels convenis en el proper període 2022-2023.

“Democratitzar l’empresa mitjançant la Negociació Col·lectiva” es el títol de la jornada en la que es debatrà  sobre els reptes que presenten per la representació sindical dels treballadors i de les treballadores el processos de digitalització. Concretament, els nous drets de participació i informació sindical en els processos de digitalització de les empreses en general i en particular de les administracions públiques, i la importància de la formació per no deixar ningú enrere i per aconseguir una transició digital justa.

Serà també un repte aconseguir el repartiment de la riquesa que generen les empreses entre els treballadors i les treballadores que s’ha de fer possible, a traves dels increments salarials en el proper període, per aconseguir una sortida de la crisi econòmica provocada per la pandèmia  molt diferent a l’anterior crisi financera del 2008. La recuperació salarial iniciada en 2018 i 2019 es va veure interrompuda per la pandèmia i el salari mitjà de 2019 tenia un poder de compra un 6,2% inferior que en 2008 per fer el mateix treball. Les dades publicades ahir de la EPA respecte de la pujada del salari mitjà en 2020, és conseqüència de la sortida del mercat de treball degut a la pandèmia,  de les treballadores i dels treballadores de situació més precària i de salaris més baixos.

CCOO de Catalunya vol fixar els nous objectius d’increments salarials per continuar recuperant poder adquisitiu. Les propostes es centren en pujar substancialment els salaris més baixos, una proposta sòlida d’increments salarials minimitzant l’absorció i compensació, i la recuperació de les clàusules de revisió salarial amb referència a l’IPC.

Per aconseguir la igualtat real posarem el focus en dues matèries en les que la negociació col·lectiva pot tenir una repercussió important, com son la reducció de la bretxa salarial de gènere amb el seguiment del registre retributiu i els plans d’igualtat, i  propostes per fomentar la corresponsabilitat entre homes i dones.

Finalment farem una valoració dels elements d’actualitat del diàleg social com la derogació dels aspectes més lesius de la reforma laboral del 2012  per reequilibrar  la negociació col·lectiva, trencar amb la contractació temporal i precària,  i buscar formules alternatives perquè quan les empreses tinguin problemes l’opció més difícil sigui acomiadar amb una nova modalitat d’ERTO.

A la jornada intervindran responsables d’acció sindical de les federacions sectorials i diversos responsables sindicals referents en les matèries tractades. Per l’apertura i cloenda, comptarem amb la presencia de Javier Pacheco, Secretari General  i Cristina torre, Secretaria d’Acció Sindical i Transicions Justes.

A les 10 hores, Javier Pacheco i Cristina Torre atendran els mitjans de comunicació  per valorar les propostes salarials de CCOO i les dades de l’atur registrat que es faran públiques demà.