CCOO de Catalunya obre un espai amb fonts d’aigua fresca i lavabos per a treballadors i treballadores de repartiment a domicili d’empreses de plataforma digital

CCOO de Catalunya ha obert avui un espai d’accés a fonts amb aigua fresca i lavabos per a treballadores i treballadors de repartiment de plataforma digital, més coneguts com a riders. La iniciativa neix davant de la manca de resposta d’aquestes empreses a les peticions dels seus treballadors i treballadores en plena onada de calor. Aquest punt està situat a la seu del sindicat a Via Laietana, 16, de Barcelona, i està obert a tots els treballadors i treballadores, siguin afiliats o no.

Des de fa ja mesos, aquests treballadors i treballadores demanen a les empreses de plataforma per a les quals reparteixen accés a lavabos, fonts per agafar aigua i un lloc per poder descansar i esperar les comandes, però les empreses de plataforma no donen cap mena de resposta a les seves peticions. Així, els deneguen l’accés als lavabos de les seves oficines i locals, i la possibilitat d’agafar aigua. Aquesta manca d’accés a lavabos està generant una situació d’enorme preocupació i patiment entre el col·lectiu, ja que no disposen d’un lloc on realitzar les seves necessitats.

Aquesta problemàtica afecta de manera especialment greu les dones treballadores, que no poden accedir a espais d’higiene durant el període menstrual. La situació ja va ser denunciada per part de CCOO durant la presentació a l’abril de l’informe “Condicions laborals de les persones treballadores de plataforma digital”.

Així mateix, aquesta manca de lavabos i d’espais d’espera de les comandes està generant que els repartidors hagin d’esperar-se en bancs, parades d’autobús, voreres, etc. Aquesta situació ha generat problemes de convivència amb alguns veïns i veïnes, que els increpen sense saber que no són al carrer per voluntat pròpia sinó per indicació de l’empresa.

Des del sindicat continuarem realitzant accions amb les treballadores i els treballadors de repartiment per fer visible les condicions laborals penoses a les quals aquestes empreses de plataforma els sotmeten. A més, seguirem treballant via la Inspecció de treball, posant tots els mitjans al nostre abast per aconseguir que, d’una vegada per totes, aquestes empreses de plataforma digital compleixin amb els drets laborals de les seves repartidores i repartidors.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’agost de 2021