CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya organitzen el pròxim 6 de juliol una concentració a tot el territori sota el lema: “Salari o conflicte, salaris dignes per un conveni just”

La concentració és un pas més en la mobilització iniciada ja fa un mes, a Madrid, quan 1.500 sindicalistes  integrants de les meses negociadores bloquejades o en conflicte es van reunir per denunciar la ruptura de les  V Acord per a l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AENC) i la manca de voluntat negociadora real de les patronals.

La UGT i CCOO van acordar llavors transmetre a la negociació dels convenis col·lectius les demandes sindicals a l’AENC, principalment, les pujades salarials de, com a mínim, el 3,5 % per a aquest 2022, un 2,5 % per al 2023 i un 2 % per a l’any 2024. En tots els casos, incorporant clàusules de revisió salarial que garanteixin el poder adquisitiu dels treballadors i les treballadores. I és que ara mateix a Catalunya tenim 73 convenis sectorials en negociació oberta, que afecten a 1.200.000 persones treballadores.

Els sindicats majoritaris catalans continuem amb la voluntat inequívoca de la recuperació del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores catalanes. Per això, el proper 6 de juliol, CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya convoquem una nova concentració per denunciar aquests bloquejos i proposar solucions. L’acte central tindrà lloc a les 12 hores, davant de la seu de Foment del Treball a Barcelona, i hi participaran els secretaris generals d’UGT i CCOO de Catalunya, Camil Ros i Javier Pacheco, juntament amb  diverses persones negociadores de convenis en conflicte, així com treballadors i treballadores afectades.

Columna 1 – Indústria

• 10.30 h Assemblea a la plaça de Sant Agustí
  • 11.30 h Carders, Via Laietana, Foment

Columna 2 – Hàbitat