CCOO de Catalunya ha presentat als grups polítics del Parlament de Catalunya el projecte ferroviari “CATAV 2023” de creació de la xarxa catalana d’alta velocitat d’obligació de servei públic, elaborat pel sindicat

El projecte donaria cobertura al 47,5 % de la població total de Catalunya i preveu línies, horaris, enllaços, freqüències i preus, i es podria posar en funcionament a principis del 2023, ja que optimitza l’ús de les infraestructures i trens que hi ha en la actualitat.

A la reunió celebrada al Parlament de Catalunya, hi ha participat Aurora Huerga, secretària de Noves Realitats del Treball, Territori i Migracions de CCOO Catalunya, que ha explicat que si realment volem contribuir a un desenvolupament sostenible en matèria de mobilitat a Catalunya, hem de proporcionar, al major volum de població possible, una alternativa real a la utilització del vehicle privat, tant pel que fa al nombre de freqüències, com pel que fa al preu i al temps de viatge, en els desplaçaments de mitjana distància que es produeixen diàriament en el nostre territori i que tenen com a principal origen o destinació Barcelona i la seva àrea metropolitana.

A la mateixa reunió CCOO ha presentat també als grups parlamentaris el projecte “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora”.

Així mateix ha assenyalat que, com que les inversions en les línies ferroviàries d’alta velocitat s’han realitzat gairebé íntegrament amb diners públics, considerem que aquests serveis s’han de posar a l’abast del major nombre de població possible, ja que són considerats d’obligació de servei públic. El ferrocarril és considerat un transport públic sostenible segur i vertebrador del territori, tant pel que fa al nombre de serveis com en les tarifes i els preus estables, ha de garantir les necessitats de mobilitat obligada de la població, i es desenvolupa en unes infraestructures de titularitat pública.

Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat de CCOO de Lleida, ha explicat detalladament el projecte i tots els aspectes tècnics que s’hi recullen sobre les dues línies proposades i les freqüències, horaris, enllaços i preus. Podeu consultar-lo aquí.