La renovació del Pacte nacional per a la indústria, PNI, ha de significar la definició de les línies estratègiques per les inversions dels fons europeus

Avui s’ha reunit una delegació de CCOO de Catalunya, encapçalada pel secretari general, Javier Pacheco, amb el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i el secretari general i directors generals de la conselleria.

A la reunió s’ha fet una breu anàlisi de la situació actual molt condicionada per la crisi provocada per la pandèmia. Crisi que requereix d’un profund esforç de les polítiques públiques i de lideratge concertat entre govern i agents socials i econòmics.

Javier Pacheco ha alertat el conseller que el país té molts projectes pendents per la baixa activitat legislativa de la passada legislatura, i que molts no poden ser resolts en el curt termini per una iniciativa voluntarista del nou govern i els seus responsables. Pacheco ha demanat decisió i prudència per definir les prioritats aprofitant al màxim els recursos disponibles, sense promeses buides en funció de les diferents iniciatives sectorials que es portin a terme.

El secretari general de CCOO de Catalunya també ha accentuat la necessitat que la conselleria miri molt al món del treball que pateix un atur estructural insostenible per a la ciutadania i una precarietat que corre el risc de cronificar-se. En aquest sentit ha reforçat la necessitat d’utilitzar el marc del Consell del Diàleg Social per promoure grans consensos que impulsin un canvi de model econòmic i productiu a Catalunya posant-la a l’avantguarda de la transformació digital i la lluita contra el canvi climàtic, per reformular el nostre mercat de treball aprofitant l’alta qualificació de la nostra mà d’obra amb llocs de treball estables i d’alt valor afegit.

Pacheco ha puntualitzat que per això és importantíssim definir un model de polítiques actives d’ocupació que construeixin les veritables passarel·les de la formació al mercat de treball per a milers de joves que pateixen un atur desbordat i renovar el PNI per recuperar sobirania industrial, equilibrar el pes del sector manufacturer en el PIB de la nostra economia i orientar el model productiu cap a l’economia circular i digital. Una estratègia que juntament amb el reforç dels serveis públics i la millora de la cura i atenció a les persones, pot significar un augment importantíssim de llocs de treball a Catalunya.