CCOO de Catalunya dóna suport al manifest de rebuig del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona i s’adhereix a la manifestació “Contra les morts a les fronteres. Les vides negres importen”

Davant els fets ocorreguts a Melilla, on van morir desenes de persones en intentar creuar la tanca en circumstàncies violentes, CCOO de Catalunya vol donar a conèixer la seva més enèrgica condemna davant dels maltractaments policials, la deshumanització, la manca de respecte als drets humans i a la dignitat de les persones que mostren les imatges que han estat difoses pels mitjans de comunicació.

En aquest sentit, donem suport al manifest de rebuig als fets de Mellilla, que ha estat elaborat, amb la participació del sindicat, en el marc de la Comissió d’Urgència del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona del passat 28 de juny, convocada per tractar la situació generada pels fets de Melilla.

El manifest reclama al Govern de l’Estat l’assumpció de responsabilitats pels fets i per les greus declaracions que va fer el president del Govern, en què va donar suport i va felicitar el Marroc per la seva actuació, i planteja la necessitat que l’UE i l’Estat espanyol reclami al Govern marroquí l’obertura d’una investigació acurada i independent sobre els fets ocorreguts.

També es demana la derogació per part de la UE de les polítiques migratòries basades en el control, la seguretat i la protecció de fronteres que inclouen acords amb països tercers no segurs on no es garanteix el respecte als drets humans, i l’adopció d’una política migratòria i d’asil a tota la UE que posi en el centre els drets humans de les persones.

D’altra banda, el sindicat s’adhereix a la manifestació unitària “Contra les morts a les fronteres. Les vides negres importen”, que ha estat convocada per diverses associacions de persones immigrades, amb el suport de diferents entitats socials.

La manifestació, que es durà a terme en diferents llocs de l’Estat espanyol, començarà, en el cas de Barcelona, a les 19.30 h, davant la Delegació del Govern (Mallorca, 278) i arribarà fins a la plaça d’Idrissa Diallo, i comptarà amb la participació del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco.

#massacremelilla