CCOO de Catalunya celebra la 30a Escola d’Estiu, el 6 i el 7 de juliol, dedicada a la (re)construcció de l’estat del benestar

La seu central de CCOO de Catalunya (sala d’actes) acollirà la 30a Escola d’Estiu, els dies 6 i 7 de juliol, amb el títol “La (re)construcció de l’estat del benestar”. L’escola serà presencial.

Encarem la recta de sortida de la recuperació de la pandèmia de la COVID-19, gràcies a la vacunació i a la inversió europea, però, alhora, encara vivim pendents de l’abast socioeconòmic d’una crisi que persisteix i que se superposa a la crisi climàtica i amb els efectes de les retallades de la crisi anterior. En aquest context, la 30a Escola d’Estiu del sindicat vol reflexionar sobre “La (re)construcció de l’estat del benestar” des del convenciment refermat que cal valorar els treballs, els serveis i l’atenció públics, i que uns pilars socials sòlids que contribueixin a la reducció de les desigualtats són imprescindibles per a una reconstrucció efectiva de la nostra societat.

Els treballadors i les treballadores, amb el sindicat al capdavant, volem ser part activa d’aquesta tasca, que posa al centre la vida i les necessitats de les persones. Per això reflexionem conjuntament amb ponents del món acadèmic català, espanyol i europeu i amb persones amb diferents responsabilitats al voltant de la funció pública i l’agenda social. L’objectiu: tenir més coneixements i elements de criteri a l’hora de contribuir, des del món del treball i l’activitat sindical, a aquesta necessària reconstrucció de l’estat del benestar.

El programa

Dimarts, 6 de juliol

11.00 h

Inauguració

JAUME COLLBONI, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona

JAVIER PACHECO, secretari general de CCOO de Catalunya

AURORA HUERGA, secretària de Política Territorial i Migracions de CCOO de Catalunya

11.30 h

Història i situació actual del model d’estat del benestar al nostre país

ANTÓN LOSADA, periodista i professor de Ciència Política (Universidade de Santiago de Compostela)

Anàlisi comparada i pilar social europeu de l’estat del benestar

MARGARITA LEÓN, professora de Ciència Política (Universitat Autònoma de Barcelona) i directora a Barcelona de la Universidad Internacional Menéndez Pelayo

MARIBEL AYNÉ, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya

16.00 h

Estat de la qüestió de la funció pública a casa nostra

ALÍCIA HERNÁNDEZ, TERESA ESPERABÉ I RAFI REDONDO, responsables de diferents àrees públiques de CCOO de Catalunya

MANEL PULIDO, coordinador de l’Àrea Pública de CCOO de Catalunya

17.00 h

El benestar es pot externalitzar? Gestió pública i col·laboració publicoprivada

GUILLEM LÓPEZ CASASNOVAS, catedràtic d’Economia (Universitat Pompeu Fabra)

MÓNICA MELLE HERNÁNDEZ, professora d’Economia (Universidad Complutense de Madrid)

Modera

CARLOS PELLEJERO, secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya

Dimecres, 7 de juliol

10.00 h

Qui i com s’ha de pagar l’estat del benestar?

SARA TORREGROSA, historiadora econòmica (Lund University)

RICARD BELLERA, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya

11.00 h

El repte del benestar: diagnosticar bé totes les desigualtats