CCOO crida a la vaga el 24 de novembre en l’àmbit de les instal·lacions esportives públiques de gestió privada a Catalunya

Els sindicats CCOO i UGT qualifiquem d’inacceptable la proposta salarial de la patronal i per això convoquem a totes les plantilles de les instal·lacions esportives públiques de gestió privada a unir-se a la vaga, tot concentrar-nos a l’inici de la jornada a les portes de les seves empreses, i a sumar-se a la gran concentració que se celebrarà a la plaça de Sant Jaume de Barcelona davant l’Ajuntament de Barcelona a les 17:00 h.

Després de mesos de negociació del conveni col·lectiu de treball de les empreses privades que gestionen equipaments i serveis públics, afectes l’activitat esportiva i de lleure de Catalunya, les patronals assegudes a la taula de negociacions (ACEGES i ACEGE) s’han tancat en banda a la majoria de les justes i raonades reivindicacions de les persones treballadores. Els i les professionals han dit prou. La gota que ha fet vessar el got ha estat la precària proposta salarial de la patronal, que passa per la congelació dels sous pel 2022 i una insuficient pujada pels anys 2023 i 2024, sense revisió salarial i aplicant la clàusula de compensació i absorció.

Tot i que davant l’amenaça de vaga la patronal va retocar mínimament la seva indignant oferta inicial, aquesta ha continuat sent del tot insuficient, perquè no s’accepta la proposta sindical de revisió salarial al final de la vigència del conveni, ni la desaparició de la clàusula de compensació i absorció que fa que la majoria de treballadors i treballadores tinguin els seus sous congelats des de fa molts anys.

La proposta salarial de la patronal consisteix en una pujada salarial en tres anys amb un escalat que com a màxim (únicament per a alguns grups professionals) arriba a un 9,70% amb revisió salarial topada, i amb la clàusula de compensació i absorció. Mentre que la proposta sindical és d’un 10,50% per a tot el sector, independentment del grup professional, amb clàusula de revisió vinculada a l’IPC per combatre la devaluació salarial i sense aplicar la clàusula de compensació i absorció.

Davant aquest atropellament del dret a un sou just en un moment on la inflació està pels núvols, els professionals del sector de l’esport han decidit en assemblea que l’única manera de parar els peus a la patronal passa per una vaga. Aquesta serà la primera protesta d’un sector que aplega a més de 10.000 persones treballadores que exigeixen un salari just i la fi de l’explotació laboral que pateixen. És hora que se’ls reconegui en canvi d’una vegada per totes l’esforç i professionalitat.