CCOO convoca vaga per a demà, 23 de juny, al sector de les consultories TIC per exigir un conveni just

La convocatòria de la vaga parcial de demà, de dues hores per torn, arriba després de la campanya de cibermobilitzacions realitzades aquesta setmana. Aquesta campanya ha difós, al sector i a les empreses clients, la situació del bloqueig de la patronal davant les negociacions del conveni col·lectiu de consultories i per denunciar que la patronal pretén precaritzar encara més les condicions laborals.

Els motius que porten a la convocatòria de mobilitzacions i la vaga rauen en que, a la negociació del conveni de consultories i de les TIC, que està caducat des del 2020, la patronal en lloc d’atendre les necessitats de les plantilles i del sector aprofita per plantejar retallades de drets i precaritzar les condicions de treball. Alguns exemples són la pretensió d’allargar la jornada diària fins a 12 hores efectives, els canvis d’horaris unilaterals, l’augment dels sous per sota de l’IPC i el mantenint de categories amb un sou a prop del salari mínim interprofessional.