La convocatòria de CCOO i UGT és la primera d’una sèrie de vagues de 24 hores cada mes al sector de l’atenció multicanal –contact centers-, amb motiu del bloqueig de la patronal CEX a la negociació del VII conveni sectorial. Hi estan convocades les plantilles del sector, les de les ETT i les de les empreses multiserveis que operen en empreses d’atenció multicanal (120 mil persones aproximadament).
Les reivindicacions que porten a CCOO i UGT del sector de l’atenció multicanal a iniciar aquesta tanda de vagues són:
– Pujada salarial per al 2020 en endavant d’acord amb la pujada de preus.
– Subrogació de les plantilles quan una campanya es perd, a fi de conservar els llocs de treball.
– Teletreball que no suposi risc de trasllat en un futur pel tancament de centre de treball.
– Evitar els riscos per a la salut per les elevades exigències de la clientela.
– Eliminar bretxes de gènere, com la salarial.
– Millor conciliació i corresponsabilitat.
– Millors jornades.
– Més contractació indefinida.
– I retirada de la proposta inadmissible de la patronal respecte del conveni, que devalua els salaris i no resol els problemes més urgents del sector.
Les plantilles dde l’atenció multicanal donen servei a telèfons d’atenció a clients i persones usuàries d’empreses de telecomunicacions, energètiques, banca i sector financer, assegurances, grans magatzems, administracions públiques, transports de viatgers, transports de mercaderies, missatgeria, etc.