CCOO convoca una vaga de 24 hores, 13 de maig, al sector de ‘contact center’ per exigir que la patronal desbloquegi la negociació del conveni sectorial

La convocatòria de CCOO i UGT és la primera d’una sèrie de vagues de 24 hores cada mes al sector de l’atenció multicanal –contact centers-, amb motiu del bloqueig de la patronal CEX a la negociació del VII conveni sectorial. Hi estan convocades les plantilles del sector, les de les ETT i les de les empreses multiserveis que operen en empreses d’atenció multicanal (120 mil persones aproximadament).

Les reivindicacions que porten a CCOO i UGT del sector de l’atenció multicanal a iniciar aquesta tanda de vagues són:

–       Pujada salarial per al 2020 en endavant d’acord amb la pujada de preus.

–       Subrogació de les plantilles quan una campanya es perd, a fi de conservar els llocs de treball.

–       Teletreball que no suposi risc de trasllat en un futur pel tancament de centre de treball.

–       Evitar els riscos per a la salut per les elevades exigències de la clientela.

–       Eliminar bretxes de gènere, com la salarial.

–       Millor conciliació i corresponsabilitat.

–       Millors jornades.

–       Més contractació indefinida.

–       I retirada de la proposta inadmissible de la patronal respecte del conveni, que devalua els salaris i no resol els problemes més urgents del sector.

Les plantilles dde l’atenció multicanal donen servei a telèfons d’atenció a clients i persones usuàries d’empreses de telecomunicacions, energètiques, banca i sector financer, assegurances, grans magatzems, administracions públiques, transports de viatgers, transports de mercaderies, missatgeria, etc.

>> Concentracions i recorregut del 13 de maig davant diferents empreses de Contact Center de BCN, de 10 a 12 hores.