CCOO convoca una concentració davant de la seu de Glovo per denunciar l’incompliment de la llei i els abusos envers els seus repartidors i repartidores

Demà dimarts, 9 de novembre, a les 9 h del matí, CCOO de Catalunya ha convocat una concentració davant l’oficina de Glovo, al carrer Pallars, 190, contra l’incompliment de la llei i els abusos envers els seus repartidors i repartidores.

Sabem que Glovo està organitzant un esdeveniment aquest mateix dimarts amb l’objectiu d’explicar a representants d’institucions, empreses i partits polítics el seu rol com a suposada empresa compromesa amb la qualitat de vida de la gent, la innovació i la responsabilitat social en un intent de fer-se un rentat d’imatge.

Les treballadores i els treballadors volem aprofitar aquesta convocatòria per denunciar alt i clar els abusos i l’incompliment de la llei d’aquesta empresa, que fa servir la tecnologia per oferir condicions laborals pròpies del segle XIX.

Considerem inadmissible que la cúpula de Glovo es reparteixi 55 milions en bonus entre els seus alts càrrecs i assessors abans de sortir a borsa l’any que ve, cosa que deixa fora els treballadors i treballadores riders, que durant els moments més durs de la pandèmia, tot i exposant-se al risc, no van deixar de repartir, sense rebre cap plus extra per perillositat ni van disposar d’equips de protecció davant el virus.

Fa temps que denunciem l’incompliment de la llei, que obliga aquesta empresa a laboralitzar els seus repartidors i repartidores. Denunciem també la baixada unilateral del preu de les comandes entregades, la poca transparència en les propines i el càlcul del quilometratge, les penalitzacions per reassignar comandes i la nul·la assumpció de responsabilitat en cas d’accidents de les persones treballadores durant la seva feina.

Tot això fa que les treballadores i els treballadors es trobin en situacions límit i insostenibles econòmicament i socialment, que els porten a treballar un alt nombre d’hores, amb tot el que això comporta, com és el cas de poques hores de descans, la dificultat de conciliació familiar i la nul·la capacitat de fer front a despeses imprevistes.