CCOO convoca una assemblea de delegats i delegades de l’Àrea Pública a Cornellà davant l’abús de la temporalitat a les administracions públiques de Catalunya

En defensa de la qualitat i l’ocupació al sector públic

CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf reunirà demà divendres, 2 de juliol, delegats i delegades de l’Àrea Pública per presentar-los les demandes del sindicat en matèria de funció pública després de la constitució del nou Govern de la Generalitat.

CCOO té una especial preocupació per l’elevadíssim percentatge de temporalitat que es dona al conjunt de les administracions públiques catalanes. Aquest problema es presenta de manera diversa a cada Administració, i també hi ha diferències dins de cadascuna. En total, afecta més de 120.000 persones:

Imatge

Considerem que el Govern anterior va concedir poca importància als temes de funció pública i a la millora de les condicions de treball del seu personal. El difícil context polític del país tampoc va propiciar poder abordar qüestions més enllà de les del dia a dia: retribucions anuals, trasllat a Catalunya d’algun acord d’àmbit estatal i poc més.

Continuen pendents d’abordar qüestions de caràcter estructural i de futur que cada cop són més inajornables, així com la recuperació de tots els drets arrabassats durant la crisi passada.

Pel que fa al full de ruta del nou Govern en matèria de funció pública, tenim la referència de l’acord per la investidura entre ERC i JxC, però és poc concret. El nostre sindicat demana que els àmbits d’interlocució comencin a treballar amb el doble objectiu d’incrementar la prestació de serveis a la ciutadania, mitjançant una bona funció pública catalana, i a millorar de les condicions de treball d’una plantilla que ha estat a l’altura de les necessitats de la nostra societat en moments molt durs.

Davant d’aquesta situació, CCOO proposa  abordar diversos temes a les taules de negociació, com els següents:

• Reducció de l’alt nivell de temporalitat a l’Administració de la Generalitat.
  • Recuperació dels drets laborals suprimits l’any 2012:
    • Fons d’acció social
    • Productivitat,
    • Ajuts de menjador
    • Tres dies d’assumptes personals
    • Aportacions al pla de pensions
    • 35 hores de jornada setmanal
  • Desplegar els plans d’igualtat per avançar en el seus objectius.
  • Digitalització de l’Administració i organització del teletreball.
  • Actualització dels acords de condicions de treball i salut laboral.
  • Desenvolupament de plans de desplaçament d’empresa amb participació sindical (una obligació de la llei catalana que no s’està aplicant en molts casos).
  • Creació d’un òrgan extrajudicial de resolució de conflictes.
  • Millorar les condicions per a la realització de les funcions sindicals.
  • Elaboració de la llei catalana de la funció pública de les administracions catalanes.

L’assemblea tindrà lloc a sala d’actes de la seu de CCOO de Cornellà (carretera d’Esplugues, 68), a les 10 hores, i comptarà amb la salutació inicial de Josep Maria Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf i de les intervencions de Manuel Fages, secretari de Polítiques Públiques de CCOO Catalunya, i Joan Maria Sentís de l’Àrea Pública.

Més informació: