CCOO convoca concentració demà al Departament de Salut davant les reticències a abonar a les treballadores del SAD la pujada salarial que marca el conveni sectorial

Des de CCOO, juntament amb les treballadores del SAD, fa pràcticament un any que lluitem pel dret a la pujada salarial del 8 % que marca el conveni sectorial. Tant l’empresa com les diferents administracions competents s’han anat passant la responsabilitat de donar una resposta a aquesta situació. I ara, després de gairebé cinc mesos d’espera, el Departament de Salut, l’últim encarregat de prendre decisions per resoldre que puguem cobrar el que ens correspon als nostres sous, resol que no autoritza el pagament.

Les treballadores del servei d’atenció domiciliària (SAD) que cuida les persones en situació de dependència i les seves famílies no són treballadores públiques. L’empresa adjudicatària és la Fundació S21, entitat participada pel Consorci de Salut i Social de Catalunya, que és qui contracta i paga les nòmines de les treballadores.

Malgrat que realitzen un servei públic, no tenen el salari d’una persona treballadora de l’ajuntament ni tampoc la resta de condicions laborals (jornada, permisos, formació, etc….). El seu treball i salari estan regulats al 5è Conveni d’atenció domiciliària de Catalunya, negociat conforme a les normes de l’Estatut dels treballadors.

El SAD és un servei essencial per a la ciutadania, però les seves treballadores continuen sent invisibles per a la Generalitat de Catalunya i l’empresa que presta el servei. Per aquest motiu, les delegades i els delegats de CCOO de la Fundació S21 hem decidit fer-nos visibles i concentrar-nos davant del Departament de Salut.

Agenda:
20 de desembre a les 12.30 h